Gå til innhold

effekt i turbo maskin?

Ranger emnet


ole180

Anbefalte innlegg

Ok, da er svaret enkelt, du kan ta ut mye mere enn orginal kassa holder ;) og forsterka kasse er DYRT!!

 

Kassene på disse bilene er ikke noe spesielt bra, det vet jeg, kassa mi røyk i går kveld :(

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja min har ca 200hk (det er den grå på det øverste bilde), men litt mere enn det går nok, kassa mi var vell ikke helt bra fra før, litt lekk å sånn, men men.

 

Hvor mye effekt kassa tåler komme jo helt ann på åssen man kjører, hvis man bruker hue litt så håller den bortimot 250 ville jeg tro.

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det det samme med manuell som med automat kasse? hvis ikke, hvor mye tåler automatkassa hvis du kjører med litt vett da?

 

Det vet jeg faktisk ikke, tror ikke jeg har hørt om noen som har trimma Og900 med automat noe særli, men jeg hadde blitt forundra hvis den tålte noe mere enn manuell kassa.

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Innmaten i motoren er ikke noe man trenger å begymre seg for med det første. 93-Mike her på forumet hadde orginal innmat, topp og innsprut når han bremsa 534hk.

 

Kassa holder til mer enn 250hk og, hvis man kjører litt gjennomtenkt. Harde clutchinger og fullgass pådrag i 1. gir og slik som er usunt.

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 8 months later...

Sen bump,men siden jeg ikke var først... bytter man kammer lever kassa i 900'en til over 250 hk. Kamoppsettet i den dytter nemlig igang snurra såpass tidlig at momentet knekker den.. litt senere momenttopp,lengre liv på kassa. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en saab Og900 turbo 16v 1982modd. og den har jeg i vertfall blitt fortalt av ganske mange som har hadt en slik at skal tåle en del og har godt potensiale for å hente HK av.sies at det skal vere rundt 220-230hk på motoren.

er jo faktisk ikke så stygge biler heller, bare man får noen felger og slipper den ned på jorden litt=)

* Volvo pv 544 61mod

* saab900 16v turbo banebil

X volvo 240tic

 

Om livet suger - Överladda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår