Gå til innhold

Hvorfor kuttes speedometer og trippteller ved skifte av Cd-spiller?

Ranger emnet

Omega94

Anbefalte innlegg

Idag har jeg opplevd noe jeg ikke fatter dritten av med min Omega B, 94 mod.

Skulle bytte ut det originale stereoanlegget med ny LG cdspiller, og da dette var gjordt så vips, virket verken speedometer eller trippteller lengere. Dvs, når jeg skrur på "on" på cdspilleren så funker de ikke, men når jeg skrur den av igjen (off) så virker plutselig både tripptelleren og speedometeret igjen.

Da Opel har egne tilslutningsuttak måtte jeg kjøpe en overgang til standard ISO-uttak. Har gjordt dette, så det bør ikke være der problemet ligger....

Fatter bare ikke hvilken sammenheng cdspiller-kablene har med speedometer og trippteller....

Noen som har erfart dette før, og som evt kan oppklare mysteriet...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...
Idag har jeg opplevd noe jeg ikke fatter dritten av med min Omega B, 94 mod.

Skulle bytte ut det originale stereoanlegget med ny LG cdspiller, og da dette var gjordt så vips, virket verken speedometer eller trippteller lengere. Dvs, når jeg skrur på "on" på cdspilleren så funker de ikke, men når jeg skrur den av igjen (off) så virker plutselig både tripptelleren og speedometeret igjen.

Da Opel har egne tilslutningsuttak måtte jeg kjøpe en overgang til standard ISO-uttak. Har gjordt dette, så det bør ikke være der problemet ligger....

Fatter bare ikke hvilken sammenheng cdspiller-kablene har med speedometer og trippteller....

Noen som har erfart dette før, og som evt kan oppklare mysteriet...?

Hei, har samme problemet og lurer på om du fant en løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider