Gå til innhold

Min ny Volvo 245 TIC 89.mod

Ranger emnet

Zemeckis

Anbefalte innlegg

Kanskje på tide med litt oppdatering. Har ikke skjedd så veldig mye. Fant en god del vann i gulvet for en uke siden. Så her om dagen så fant jeg ut hvor det kom fra. Mangler en propp rett over hvor man trekker i greia for å åpne panseret. Var innom Nardobil og bestilte meg ny propp, turboemlem til grillen(som skal på når tusenmetringene blir enten satt bakgrillen eller fjernet helt. Samt litt lakkstift. Blir ikke gjort spesielt mye med bilen før til sommerferien.

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...

Er ok den. Skulle helst ha skiftet ut forskjermen på førersiden, da den er rusten og en god del bobler. Ellers så har lakken oksidert en del på visse plasser. Skal ta lakkrens og poler bilen når jeg skal ut i ferie fra neste fredag. Så ikke så værst ut din heller.

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Liten update:

HAr fått fjerna tusenmetrene og lyktepusserne. Må bare koble om slik at jeg får strøm til grøftlysene,men det blir gjort etter hvert.Har fått røde øyne og mågå uten linser noen dager,så det er ikke så lett å se:p

Edit: Jeg har lyst til å fjerne hornen vekk fra bak grillen og ned,f.eks bak støtfanger og leppe under der igjen. Hvordan skal jeg feste den? Noen tips?

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Updates:

Fått skifta innsugspakninga men det var visst noe på innsuget som gjorde at motoren fikk falksluft og gikk litt dårlig. Men nå går motoren reinere og rister mindre på tomgang. Mangle bare å få bort litt (ventil?)tikking. Samt at motoren går bedre enn den hadde gjort.

Synderen:

130820071332.jpg

Var på en dagstur til Oslo for et par dager siden og kjøpte bla et digital kamera sammens med samboern og hun tok en del bilder av bilen.

DSCN0029.jpg

DSCN0049.jpg

DSCN0048.jpg

Oksidering (Tar lakkrens på den når været blir bedre) :

DSCN0031.jpg

DSCN0030.jpg

DSCN0063.jpg

DSCN0066.jpg

Motorrom:

DSCN0039.jpg

DSCN0038.jpg

Interiør:

DSCN0040.jpg

Volvo`s 15" Turbo felg:

DSCN0067.jpg

Hva syns dere?

Driver å funderer på om jeg skal ta turen til Ål treffet neste lørdag iom at det ikke er mange timene fra Rjukan.

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...