240tuning Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Etter at jeg på en merkelig måte klarte å slette den forrige tråden min, prøver jeg på nytt nå! Bilen er en 745 GL Diesel, 88-mod. Tralla har rullet 400000km, men dan har gått en del som taxi, og er derfor i bra stand for å ha rullet så langt. Motoren er en D24 som mangler en god del komp. og er derfor tungstartet, og lat som et esel. Men har nå begynt å overhale en D24T fra en VW LT, 85 mod. Slenger opp noen bilder!! "Grombilen" Gamle suge Dieseln Turbo Dieseln :D Rusty engine... Garreten ;) Byttet simmering på pumpen. Motert og klar til prøvekjøring. Etter noen runder fant jeg ut at det bare var å overhale denne gitt.... Åndet litt i meste laget.. Det var ikkje hull til peilepinne i blokka på denne motoren, derfor måtte jeg lage uttak i bunnpanna. Gjenstår bare å "kalibrere" peilepinnen. Ribbet blokk Gammel sliten turbo, skal nok finne en annen turbo i stedet for denne... Noen rare ventilkrater dette gitt... Stempler på rekke :) Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet April 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Har nå honet sylindrene, skiftet stempelringer, rammelager og rådelager. Kommer flere bilder etter hvert... Skal så snart temperaturen stiger litt, lakke noen av delene. Rustbrunt er jo ikkje akkurat noe fint å se på. Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Det er gøy å se at noen tar vare på disse gammle dieselene og ikke bare kjøper seg turbotrim! Stå på, dette blir bra! Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Dette er moro å se ja! :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Har nå honet sylindrene, skiftet stempelringer, rammelager og rådelager. Kommer flere bilder etter hvert...Skal så snart temperaturen stiger litt, lakke noen av delene. Rustbrunt er jo ikkje akkurat noe fint å se på. Jeg har nytt dynamodeksel til deg, om du vil ha.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet April 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 _240_turbo_ Ja, er ihvertfall ikkje mange av dei her rundt om. Målet er å få en bruksbil som er billig i drift. Og er jo litt morro å holde på med også. Ikke bare skru på volvo 4'ern! :) Ricard F Håper det skal komme seg med litt lakk ;) Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 _240_turbo_ Ja, er ihvertfall ikkje mange av dei her rundt om. Målet er å få en bruksbil som er billig i drift. Og er jo litt morro å holde på med også. Ikke bare skru på volvo 4'ern! :) Ricard F Håper det skal komme seg med litt lakk ;) Hehe, billig i drift ja... I dag kom det ca 15cm med snø så da ble det svidd av et par lite bensin på 240`n ja... Men men, man kjører vell ikke 240 får å spare bensin? hehe Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet April 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Hehe, billig i drift ja... I dag kom det ca 15cm med snø så da ble det svidd av et par lite bensin på 240`n ja... Men men, man kjører vell ikke 240 får å spare bensin? hehe Nei, så absolutt ikke!! Var ute på nysnøen med 240'n i natt jeg også. Hadde lagt om til sommerdekk, og stilt opp trykket. Men plutselig var det snø igjen. Da var det bare å hive på noen gamle piggdekk, tenker dei skal få gjøre en siste innsats:drive2 Morro å ratte litt :D Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Nei, så absolutt ikke!! Var ute på nysnøen med 240'n i natt jeg også. Hadde lagt om til sommerdekk, og stilt opp trykket. Men plutselig var det snø igjen. Da var det bare å hive på noen gamle piggdekk, tenker dei skal få gjøre en siste innsats:drive2 Morro å ratte litt :D Hehe sant nok men nok O.T så vi ikke ødelegger denne tråden helt. :well: Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Har du fått deg intercooler til motoren? Toppen på disse har jo det med å sprekke om det blir for varmt, så en intercooler hadde slettes ikke vært dumt nei :D Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet April 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Har du fått deg intercooler til motoren? Toppen på disse har jo det med å sprekke om det blir for varmt, så en intercooler hadde slettes ikke vært dumt nei :D Har ikke intercooler nei. Men har vert inne på tanken! Er jo det at jeg har innsugsmanifold som gjør at inn/ut på cooleren burde vært på samme side, men kan jo selvsagt legge litt rør... Er det noen som har en grei en liggendes? Lader jo bare 0,7 bar, så trenger jo ikkje noe svindyre greier.... Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Original cooler fra 740 turbo passer vel kanskje fint da, tåler vel litt over 1 bar før den sprekker.. Ser ut som et interessant prosjekt ellers :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Hva mener du? har du innuget og turboen på samme side? Jeg har en orginal 240 ic som jeg skal kvitte meg med etter påske. Send PM om det er av int. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Hva mener du? har du innuget og turboen på samme side? Jeg har en orginal 240 ic som jeg skal kvitte meg med etter påske. Send PM om det er av int. Ser du ikke det på bildet? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Hadde en 740 selv med TurboDiesel og Intercooler. Ikke så vanlig, men det går ann å få tak i en original. Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg