Gå til innhold

Min 740 TurboDiesel

Ranger emnet


240tuning

Anbefalte innlegg

Etter at jeg på en merkelig måte klarte å slette den forrige tråden min, prøver jeg på nytt nå!

 

Bilen er en 745 GL Diesel, 88-mod.

Tralla har rullet 400000km, men dan har gått en del som taxi, og er derfor i bra stand for å ha rullet så langt.

Motoren er en D24 som mangler en god del komp. og er derfor tungstartet, og lat som et esel.

 

Men har nå begynt å overhale en D24T fra en VW LT, 85 mod.

Slenger opp noen bilder!!

 

Bilde018.jpg

"Grombilen"

 

Bilde017.jpg

 

Bilde023.jpg

Gamle suge Dieseln

 

Nyd24t2.jpg

Turbo Dieseln :D

 

Nyd24t1.jpg

Rusty engine...

 

Nyd24t3.jpg

Garreten ;)

 

Bilde024.jpg

Byttet simmering på pumpen.

 

Bilde031-1.jpg

Motert og klar til prøvekjøring. Etter noen runder fant jeg ut at det bare var å overhale denne gitt.... Åndet litt i meste laget..

 

Bilde064.jpg

Det var ikkje hull til peilepinne i blokka på denne motoren, derfor måtte jeg lage uttak i bunnpanna. Gjenstår bare å "kalibrere" peilepinnen.

 

Bilde051.jpg

Ribbet blokk

 

Bilde061.jpg

Gammel sliten turbo, skal nok finne en annen turbo i stedet for denne...

 

Bilde068.jpg

Noen rare ventilkrater dette gitt...

 

Bilde080.jpg

Stempler på rekke :)

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå honet sylindrene, skiftet stempelringer, rammelager og rådelager. Kommer flere bilder etter hvert...

Skal så snart temperaturen stiger litt, lakke noen av delene.

Rustbrunt er jo ikkje akkurat noe fint å se på.

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_240_turbo_ Ja, er ihvertfall ikkje mange av dei her rundt om. Målet er å få en bruksbil som er billig i drift. Og er jo litt morro å holde på med også. Ikke bare skru på volvo 4'ern! :)

 

Ricard F Håper det skal komme seg med litt lakk ;)

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_240_turbo_ Ja, er ihvertfall ikkje mange av dei her rundt om. Målet er å få en bruksbil som er billig i drift. Og er jo litt morro å holde på med også. Ikke bare skru på volvo 4'ern! :)

 

Ricard F Håper det skal komme seg med litt lakk ;)

 

Hehe, billig i drift ja... I dag kom det ca 15cm med snø så da ble det svidd av et par lite bensin på 240`n ja... Men men, man kjører vell ikke 240 får å spare bensin? hehe

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, billig i drift ja... I dag kom det ca 15cm med snø så da ble det svidd av et par lite bensin på 240`n ja... Men men, man kjører vell ikke 240 får å spare bensin? hehe

 

Nei, så absolutt ikke!! Var ute på nysnøen med 240'n i natt jeg også. Hadde lagt om til sommerdekk, og stilt opp trykket. Men plutselig var det snø igjen. Da var det bare å hive på noen gamle piggdekk, tenker dei skal få gjøre en siste innsats:drive2 Morro å ratte litt :D

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så absolutt ikke!! Var ute på nysnøen med 240'n i natt jeg også. Hadde lagt om til sommerdekk, og stilt opp trykket. Men plutselig var det snø igjen. Da var det bare å hive på noen gamle piggdekk, tenker dei skal få gjøre en siste innsats:drive2 Morro å ratte litt :D

 

Hehe sant nok men nok O.T så vi ikke ødelegger denne tråden helt. :well:

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått deg intercooler til motoren?

 

Toppen på disse har jo det med å sprekke om det blir for varmt, så en intercooler hadde slettes ikke vært dumt nei :D

 

Har ikke intercooler nei. Men har vert inne på tanken!

Er jo det at jeg har innsugsmanifold som gjør at inn/ut på cooleren burde vært på samme side, men kan jo selvsagt legge litt rør...

Er det noen som har en grei en liggendes? Lader jo bare 0,7 bar, så trenger jo ikkje noe svindyre greier....

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår