Gå til innhold

Problemer med pioneer 12", støy.

Ranger emnet

Potet-R

Anbefalte innlegg

Har nettop satt inn stereoanlegg i bilen min. Har 2stk 12" pioneer 750w rms, de fra fjorårets modell. Har også en helix 1000.1 forsterker og "monster" signal kabel. Alt utstyret er helt nytt, ubrukt. Strøm og signalkabel er også lagt hver for seg i bilen.

Støyen høres mest på tomgang, og volumet på null. Så når jeg øker turtallet kommer det gradvis bort. Over 4000 rpm høres det ikke lengre. La opp en ny signal kabel for å sjekke om det var den som skapte støyen, men det ble ikke bedre.

En kamerat av meg mente det var jordinga til spilleren eller selve spilleren som lagde støyen, kan det stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan også være tennplugg ledningene dine som er for tynne slik at de lager støy på strøm nettet i bilen. slikt forekommer hos meg innimellom og da flytter jeg litt på tennpluggledningene og alt er vekk. tennpluggledningene mine er dårlige men jeg skal bytte bil snart vis det er noen som kommer til å klage på at jeg ikke gjør noe med det. :knock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men er det slik at en kondensator tar bort støy? Må ha det uansett, lysa blinker som på et diskotek.:drunk:

bare husk på det at en kondensator er ikke et ekstra batteri vis du trur det, har brukt det selv tidligere og lysa på bilen blinket som f.... likevel. det som er det beste du kan gjøre er å bytte dynamoen til en som er større og bedre batteri, maxima eller optima. kondensatoren måtte jeg kaste ut pga at jeg tokk livet av den pga at den fikk ikke "ladet" seg ferdig før jeg tømte dem for spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider