Gå til innhold

Bensinforbruk

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

Originally posted by lars-frr

Sitter her med en Gti 16 v som jeg kanskje skal kjøpe, siden jeg da har 1.6 fra før av tenker jeg litt på bensinforbruken . ??

Er det stor forskjell ? Vet at 1.6 n bruker ca 0.5 mila

min 16v bruker vel rundt 0.65 på blanda kjøring.. og jeg kjører ikke sånn veeeldig pent. og det skal hardt gjøres om den skal surkle i seg over litern.. tanken på 16v'n er på 60 liter.

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gti 16ven min gikk på 0.78 i snitt på en tank, inkl tur retur vålerbanen og 60 runder på bane...

edit.

skal forresten ikke så mye til å passere litern :) hadde 1.99 i snitt på banekjøringa :) heheh

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her og sier at min Golf GTI 16V bruker rundt 1.1 l mila på bykjøring, langkjøring så ligger den på rundt 0.9 l mila.

Som dere selv ser så er det et stykke over snittet fra hva dere andre oppgir, men bilen min får alt for mye bensin. Ikke noe med min måte å kjøre bil på med andre ord :rolleyes:

Så er det noen tips til hvordan jeg selv kan få justert ned bensininntaket til motoren? Skal jo klare å regulere det selv, men gjør jo ikke det. Litt lei av at det slår stikkflammer ut potta (selv om enkelte juniorer synes det er tøft) og lukter bensin på noen meters hold når jeg starter opp og bilen er kald...

Rabben

Mvh Rabben

Lenke til kommentar
Del på andre sider