Gå til innhold

Genesis Dual Mono / hvordan er lyden på dem?

Ranger emnet

190e

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte om noen har go kjenskap til disse gamle gode Genesis Dual Mono forsterkerene ?

Ønsker å få et vis innblikk/inntrykk hvordan di låter og er..Håper noen har sine erfaring og dele her.. ;)

Oppsett som evt skal brukes på er 4 vei sett(diskanter , 3.5" mellomtoner , 6.5" midbass + 2x8" bassere).

Hvordan er forskjellen på di gamle/nye nå idag ang Dual Mono utgaven (Tenker ikke på Exteme utgaven!Er for dyre for meg).

Grunnen til disse er i søkelyset hos meg , er pga størrelsen/vekten på dem er perfekt for min bil:pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lurte om noen har go kjenskap til disse gamle gode Genesis Dual Mono forsterkerene ?

Ønsker å få et vis innblikk/inntrykk hvordan di låter og er..Håper noen har sine erfaring og dele her.. ;)

Oppsett som evt skal brukes på er 4 vei sett(diskanter , 3.5" mellomtoner , 6.5" midbass + 2x8" bassere).

Hvordan er forskjellen på di gamle/nye nå idag ang Dual Mono utgaven (Tenker ikke på Exteme utgaven!Er for dyre for meg).

Grunnen til disse er i søkelyset hos meg , er pga størrelsen/vekten på dem er perfekt for min bil:pray

Dual mone har ikke hatt store oppgraderinger de senere årene. Det som er gjort på forsterkeren siden den ble lansert i '98 til idag er at 2 av kondensatorene og motstandene som er på inngangen på den er byttet ut. Dette utgjør marginale forskjeller.

Lyden på den er nøytral, varm og med masser av dynamik.

Noen linker på den http://www.genesiscaraudio.net/awards/DualMono2001%20low%20res.jpg , http://www.genesiscaraudio.net/awards/dmrev.PDF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...