Gå til innhold

Noen som har JT 3" eksos med 1 potte på V70/855 Turbo?

Ranger emnet

GMV

Anbefalte innlegg

Lurer litt på å kjøpe ett slikt sett med en potte. Er lyden grom i disse anleggene? Blir støynivået plagsomt høyt inne i kupeen? Er ikke helt sikker på om jeg skal kjøpe med eller uten sport katalysator. Prisen skiller seg en hel del.

4500SEK for ett uten kat og 7300SEK for det med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt JT 3" på 240, det ble jo bra lyd men bråka jo en del inne i bilen. Men vil nok tro at det er bedre på 855/V70 siden de er bedre støydempet. Et alternativ er å kjøpe med to potter og be om å få med den delen som kan erstatte den ene.

Men er veldig skeptisk til passformen, var ufattelig dårlig på 240. Bygde om mitt flere ganger med det var egentlig for trangt.

Så ville nok tatt meg en runde under bilen din å sjekka om du bytter ut orginalrør med 3" at der fortsatt er litt å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Ferrita 2,5" halvsats på min, synes det anlegget er meget bra med fin lyd.

Jt har jeg dårlig erfaring med både passform og lyd. hadde komplett på en 740 og passformen var ræva og lyden likeså.

Men kjøp med to potter så du ikke får slik jalla raggarlyd,og kjøp med katt så du ikke får problemer ved evt godkjenning.

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3" JT fra cat med en potte.. Blir litt lyd ja.. vurderer å sette inn ei potte til for å slippe duringen når jeg ligger å daffer i 100km/t.. kom gjennom EU kontroll nå.. forsjellen med en og 2 potter er at med 2 potter så må man gi på for at golyden skal komme, men med en så er det lyd hele tiden.. kjøper du uten cat så er det vel enda litt mere lyd? passformen var perfekt=)

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt en 855R med 3" JT og 2 potter, den var jo nesten like stille som en orginalbil. Skjønner ikke hvorfor dere har hatt så mye problemer med JT? Har montert dette på flere biler, og de har da helt OK passform. Montert feil??

Ikke montert feil nei, røra var rett å slett feil bøyd.

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
Jeg har Ferrita 2,5" halvsats på min, synes det anlegget er meget bra med fin lyd.

Jt har jeg dårlig erfaring med både passform og lyd. hadde komplett på en 740 og passformen var ræva og lyden likeså.

Men kjøp med to potter så du ikke får slik jalla raggarlyd,og kjøp med katt så du ikke får problemer ved evt godkjenning.

Du kan jo ikke sammenligne lyden fra en 4`er og 5`er da. Blir jo helt forskjellig samme åssen eksosanlegg man har. 4 sylindra har uansett stygg lyd somregel synes jeg da :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel kanskje kjøpt allerede, men... :)

Hvis ikke; Jeg har 3" JT fra turbo med sportskat og 1 potte, og får kun bra kommentarer om lyden :) Kraftfull femmerlyd, og brølete på en "turbomåte" når du gir på. Turboen demper jo en del i seg selv

Har ikke kjøpt enda nei. Blir nok et slikt som du har tenker jeg.

Har egentlig allerede bestemt meg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke sammenligne lyden fra en 4`er og 5`er da. Blir jo helt forskjellig samme åssen eksosanlegg man har. 4 sylindra har uansett stygg lyd somregel synes jeg da :) hehe

Har ikke sagt noe om det jeg da men.

Men en firer kan ha fin lyd med det rette anlegget ja noe som JT anlegget jeg hadde ikke hadde, og jeg hører da forskjell på raggarlyd med strakrør kontra skikkelig anlegg.

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...