Gå til innhold

Løst "deksel" på eksosrøret

Ranger emnet

Produck

Anbefalte innlegg

Det skrangler i eksosrøret på min Ford Sierra 89-modell. Jeg har funnet ut at det ikke er verre enn at et "deksel" (jeg vet ikke nøyaktig hva det er) har rustet løs og slår inntil når motoren er på. Jeg forsøkte først å feste det med ståltråd, noe som faktisk fungerte helt fint en stund, men det ristet selvfølgelig løs etterhvert (som man ser på bildene). Jeg trenger noe som kan holde det godt sammen, men jeg er en lite praktisk anlagt, så jo billigere og lettere det er, desto bedre.

Har dere forslag?

eksosror_total.jpg

eksosror_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svendsen eksos vet nok hva du kan gjøre..Et klammer gjør vel kanskje så det rister like mye, i og med at det kanskje bør festes rett i karosseriet.

Mulig det blir bedre hvis du for eksempel kjøper en gummi pakkning og borer to hull i det hvor skruene i karosseriet skal være, og setter det fast der. Får ett klammer i mange forskjellige former, så det er bare å høre med nærmeste vvs/rørlegger bedrift

http://www.protector-skilt.no/bilder/Montering_klammer.jpg

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har nok rett i det, men jeg vet ærlig talt ikke selv. Jeg kjører innom diverse bilrekvisitaer i morgen og hører litt rundt, men om noen har tips til teip eller annet fikleri som kan feste det bedre, så si ifra.

Hassa: Å feste eksosanlegget bedre er nok en god idé, så takk for tipset, men det er hovedsaklig det nederste "dekselet" på røret (antakeligvis katalysatoren) som er løst, ikke selve røret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekslet er jo der for å forhindre at gulvet blir varmt. Men du kan jo ta det vekk, å klistre på ei varmematte av et slag under gulvet der. Det fikser nok saken. :)

Kjipt når tektylen bynner å sige, å havner på eksosen. Blir ihvertfall god lukt. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste litt fort jeg..trodde det var eksosen som satt litt løst jeg..nei da hadde jeg bare røska av dekselet. Nå ser ikke jeg helt hvor det dekselet er henner, men du kan vel kanskje bare bruke sånn varme bestandig stoff som brukes til å ta rundt slanger og annet som ikke tåler mye varme i motor rommet. Vil tro at det er lett og greit å gjøre.

edit: esbandos var før meg gitt.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. bare kjøp en sånn stål-strips på biltema! Sånne som du strammer ved og skru en skrue. Kjempelett, og holder leeenge ;)

-1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i

x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt..

x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider