Produck Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Det skrangler i eksosrøret på min Ford Sierra 89-modell. Jeg har funnet ut at det ikke er verre enn at et "deksel" (jeg vet ikke nøyaktig hva det er) har rustet løs og slår inntil når motoren er på. Jeg forsøkte først å feste det med ståltråd, noe som faktisk fungerte helt fint en stund, men det ristet selvfølgelig løs etterhvert (som man ser på bildene). Jeg trenger noe som kan holde det godt sammen, men jeg er en lite praktisk anlagt, så jo billigere og lettere det er, desto bedre. Har dere forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Svendsen eksos vet nok hva du kan gjøre..Et klammer gjør vel kanskje så det rister like mye, i og med at det kanskje bør festes rett i karosseriet. Mulig det blir bedre hvis du for eksempel kjøper en gummi pakkning og borer to hull i det hvor skruene i karosseriet skal være, og setter det fast der. Får ett klammer i mange forskjellige former, så det er bare å høre med nærmeste vvs/rørlegger bedrift http://www.protector-skilt.no/bilder/Montering_klammer.jpg Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Er det katalysatoren som er under dekselet? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nemo11 Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Er det katalysatoren som er under dekselet? ja det er nok dekselet som ligger rundt "katta" som skrangler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Produck Skrevet April 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Dere har nok rett i det, men jeg vet ærlig talt ikke selv. Jeg kjører innom diverse bilrekvisitaer i morgen og hører litt rundt, men om noen har tips til teip eller annet fikleri som kan feste det bedre, så si ifra. Hassa: Å feste eksosanlegget bedre er nok en god idé, så takk for tipset, men det er hovedsaklig det nederste "dekselet" på røret (antakeligvis katalysatoren) som er løst, ikke selve røret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Ta av dekselet.. Litt forsiktig med parkering i langt tørt gress så går det bra Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Ta av dekselet.. Litt forsiktig med parkering i langt tørt gress så går det bra Som mondeo skriver; ta det bort, er bare i veien. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 røsk det av :) Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Skeptisk... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Produck Skrevet April 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Takk for det! Da skal det bort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Dekslet er jo der for å forhindre at gulvet blir varmt. Men du kan jo ta det vekk, å klistre på ei varmematte av et slag under gulvet der. Det fikser nok saken. :) Kjipt når tektylen bynner å sige, å havner på eksosen. Blir ihvertfall god lukt. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 leste litt fort jeg..trodde det var eksosen som satt litt løst jeg..nei da hadde jeg bare røska av dekselet. Nå ser ikke jeg helt hvor det dekselet er henner, men du kan vel kanskje bare bruke sånn varme bestandig stoff som brukes til å ta rundt slanger og annet som ikke tåler mye varme i motor rommet. Vil tro at det er lett og greit å gjøre. edit: esbandos var før meg gitt. Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Produck Skrevet April 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Mitt siste forsøk før avriving ble eksosbandasje. Ingen skrangling etter at jeg surra den rundt i stad, men jeg vet ikke hvor lenge den holder. Den er jo ikke akkurat laget for dette. Takker for svar og tips! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tazie Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 hehe.. bare kjøp en sånn stål-strips på biltema! Sånne som du strammer ved og skru en skrue. Kjempelett, og holder leeenge ;) Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.