Gå til innhold

kor e syl. 1 på fordeleren?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Her må eg faktisk sei meg enig med chevy350 siden veiva roterer 2ganger for kvar gang kammen går1 altså vil merke på svingningsdemper gå på syl6 etter 1 omgang og det vil da bli 180 grader feil

 

 

 

Her så vel Roger'n seg nødt til å endre sitt innlegg.:jackinbox:

Selvfølgelig kan dette bli 180 grader gæærnt.. Særlig hvis dere ikke har samme flaks som jeg har hatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. enda en som tar feil.. Når cammen har tatt en runde så er tenningsmerket 180 grader feil' date=' og når tenningsmerket kommer tilbake på riktig sted(på streken) så har cammen gått en runde til og havner på riktig sted den og.. Du skjønte den.. ??

Så som sagt.. klarer dere å sette dette 180 grader feil når tenningmerket er riktig så sjekk motoren deres grundig for der er det no alvorlig feil..

 

Og en annen ting.. Cammen går to runder når veiva har gått en.. ikke mottsatt..

Dere må huske at det er stor forskjell på at kunne dette i teori mot teori og praksis gutter..[/quote']

 

Du har en kamel på menyen din... Kammen går halvparten så fort rundt som veiva gjør, hvis du tenker litt logisk når du ser størrelsesforskjellen mellom drevet på veiva og drevet på kammen, bør det være temmelig tydelig. Hvis du har et visst begrep på hvordan en 4takt motor fungerer, skjønner du at du tar feil.

 

Det er fullt mulig å sette fordeleren 180grader feil ved å bare rotere motoren rundt til streken indikerer at motoren er på ØD.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en kamel på menyen din... Kammen går halvparten så fort rundt som veiva gjør, hvis du tenker litt logisk når du ser størrelsesforskjellen mellom drevet på veiva og drevet på kammen, bør det være temmelig tydelig. Hvis du har et visst begrep på hvordan en 4takt motor fungerer, skjønner du at du tar feil.

 

Det er fullt mulig å sette fordeleren 180grader feil ved å bare rotere motoren rundt til streken indikerer at motoren er på ØD.

 

Kamelen er spist med hud og hår.. Jeg har tydeligvis hatt go flaks ved montering av de to motorene jeg overhalte sist vinter.. Camdrevet er jo selvfølgelig størst..

Æssj.. ikke digg med kamelhår mellom tenna az.. haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamelen er spist med hud og hår.. Jeg har tydeligvis hatt go flaks ved montering av de to motorene jeg overhalte sist vinter.. Camdrevet er jo selvfølgelig størst..

Æssj.. ikke digg med kamelhår mellom tenna az.. haha

 

har picupen i fordeleren noe med hvordan motoren går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår