lulle Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 Her må eg faktisk sei meg enig med chevy350 siden veiva roterer 2ganger for kvar gang kammen går1 altså vil merke på svingningsdemper gå på syl6 etter 1 omgang og det vil da bli 180 grader feil en motor vill ikke gå vist fordeleren er 180 grader feil..:boxing Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger'n Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 Her må eg faktisk sei meg enig med chevy350 siden veiva roterer 2ganger for kvar gang kammen går1 altså vil merke på svingningsdemper gå på syl6 etter 1 omgang og det vil da bli 180 grader feil Her så vel Roger'n seg nødt til å endre sitt innlegg.:jackinbox: Selvfølgelig kan dette bli 180 grader gæærnt.. Særlig hvis dere ikke har samme flaks som jeg har hatt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 Hehe.. enda en som tar feil.. Når cammen har tatt en runde så er tenningsmerket 180 grader feil' date=' og når tenningsmerket kommer tilbake på riktig sted(på streken) så har cammen gått en runde til og havner på riktig sted den og.. Du skjønte den.. ??Så som sagt.. klarer dere å sette dette 180 grader feil når tenningmerket er riktig så sjekk motoren deres grundig for der er det no alvorlig feil.. Og en annen ting.. Cammen går to runder når veiva har gått en.. ikke mottsatt.. Dere må huske at det er stor forskjell på at kunne dette i teori mot teori og praksis gutter..[/quote'] Du har en kamel på menyen din... Kammen går halvparten så fort rundt som veiva gjør, hvis du tenker litt logisk når du ser størrelsesforskjellen mellom drevet på veiva og drevet på kammen, bør det være temmelig tydelig. Hvis du har et visst begrep på hvordan en 4takt motor fungerer, skjønner du at du tar feil. Det er fullt mulig å sette fordeleren 180grader feil ved å bare rotere motoren rundt til streken indikerer at motoren er på ØD. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger'n Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 Du har en kamel på menyen din... Kammen går halvparten så fort rundt som veiva gjør, hvis du tenker litt logisk når du ser størrelsesforskjellen mellom drevet på veiva og drevet på kammen, bør det være temmelig tydelig. Hvis du har et visst begrep på hvordan en 4takt motor fungerer, skjønner du at du tar feil. Det er fullt mulig å sette fordeleren 180grader feil ved å bare rotere motoren rundt til streken indikerer at motoren er på ØD. Kamelen er spist med hud og hår.. Jeg har tydeligvis hatt go flaks ved montering av de to motorene jeg overhalte sist vinter.. Camdrevet er jo selvfølgelig størst.. Æssj.. ikke digg med kamelhår mellom tenna az.. haha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 Kamelen er spist med hud og hår.. Jeg har tydeligvis hatt go flaks ved montering av de to motorene jeg overhalte sist vinter.. Camdrevet er jo selvfølgelig størst..Æssj.. ikke digg med kamelhår mellom tenna az.. haha har picupen i fordeleren noe med hvordan motoren går.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg