Gå til innhold

Vann i olja?

Ranger emnet


G-Racing

Anbefalte innlegg

og oljelampa begynte å lyse når bilen gikk ned til 1000rpm om jeg ruset motoren opp til ca 1500rpm forsvant lampa..

Det der har jeg sett før,to ganger faktisk,og det endte med ras begge gangene... det er nesten helt sikkert en dårlig/manglende/løs/lekk simring/o-ring/endeplugg i oljesystemet. Husk at om lampa såvidt slokker så har du fremdeles bare 0.2-0.3 Bar trykk....på 1500 rpm er det alt for lite. Du skal kunne ta ut pluggene,skifte olje til egentlig hva som helst viskositet, 0W-20 om du så vil (og det er "vann" i mine øyne),og lampa skal slokke etter 2 sek på starteren. Og den sviver bare med 350-500 rpm... kan du ikke det,så er ikke "tynn olje" problemet. Da har overhalingsfolket glemt en oring på oljepumpa/pickup'en eller noe i den duren....

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår