Gå til innhold

Forslag til anlegg i Toyota MR2 MK2

Ranger emnet

angrykid

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk.

Litt historie om bilens tidligere anlegg er på sin plass.

Har hatt en sony mp3 spiller en tid, på ett infinity kappa frontsett og 2x10" JBL GTI subber. Disse subbene var montert bak hvert sitt sete, og var helt OK med tanke på lyd. Men oppgraderingsspøkelset tok meg, og jeg endte opp med ny pioneerspiller og 2x12" RF subber bak hvert sitt sete. Jeg var dog ikke særlig fornøyd med lyden, og ønsket å gå tilbake til 10". Men, jeg vil ikke ha kassene bak setene lengre. Jeg vil gjerne gå for noe "nytt".

Det er dog litt begrenset med plass i bilen, så jeg har endt opp med å lage meg en ramme i treverk slik at jeg kan sette subben i mellom setene, og lage en custom kasse i glassfiber. Dette er bare på tegnebordet pr nå, og forslag mottas med takk. Denne kassen skal etterhvert kles inn å formes slik at den går i ett med setene. Blir litt vanskelig å forklare, men det skal være minimalt med spisse kanter på kassa, og jeg skal prøve å få dem til å flukte ned langs seteryggen og opp mot nakkestøtten. Vet ikke hvordan jeg skal klare å forklare det bedre.

Til dette bygget, ønsker jeg å gå tilbake til mine 10" JBL GTI subber. Jeg var veldig fornøyd med disse i sin tid bak kassene. Det jeg gjerne også vil teste ut, er tactile's, kjøpt fra komplett.no eller lignende butikk. Bodyshaker/rumperister er vel det mer generelle navnet på disse. Montere en slik under hvert sete, og kjøre sub på monoblokk, forhåpenligvis fra dynabel og en 4/5 kanalers fra pioneer. Litt eldre sak som jeg har hatt i hele min tid jeg har drevet med bilstereo. har drevet det jeg har kastet mot den uten noe problem, så jeg blir nok å beholde denne til bodyshaker'ne/rumperisterne. Den er på ca 2x250w brokoblet, og det mener jeg skal holde fint.

Det jeg gjerne vil ha fra dere, er tips til hva jeg kan gjøre annerledes i bilen. Med tanke på elementer så er ting litt spikret, men design, utforming, plassering, ombygging etc, så er jeg veldig åpen for forslag. :) Jeg er litt skolert i glassfiberbygging, men ikke noen ekspert. jeg har peiling på treverk, men ikke noen ekspert. (har gått som lærling som møbelsnekker, men ikke fullført med fagbrev. Dette er da ti år siden) :D

Så hjelp meg å tenk litt her. På forhånd takk for tips å forslag dere måtte komme med. :)

/sture

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Det som er litt kjedelig med ideen din, er at "alle" gjør det på den måten.. Jeg vil gjerne ha noe som ikke alle andre har, men som også lyder bra. Jeg har som sagt hatt 10" bak setene, jeg har hatt 12" bak setene.. Men jeg likte lyden av 10" mye bedre enn 12". Derfor vil jeg gjerne beholde 10" i stedet.. kanskje ikke ha noen sinnsyk råå bass med tanke på vibrering, men mer en slagbass. Det synes jeg er sinnsykt rått..

Og om man går for slike tactiles rumperistere under setene, så kan man få de til å riste litt ekstra godt på sånn type durebass, om dere skjønner.. Men takk for innspill lell. Porta kasse har jeg i grunnen ikke tenkt på, da volumet er ganske begrenset i bilen fra før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett bilde sier mer enn tusen ord!

gå ut å ta ett bilde, og prøv å forklar derfra hvordan du vil ha det.

jeg for min del veit ikke hvordan en mr2 mk2 ser ut kontra mki og 3?

blir litt enklere å hjelpe, hvis vi vet hva vi har å gå etter!

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MK2'en er jævlig mye råere enn både 1 og 3. :)

En kompis hadde en 8" i lukket kasse bak hvert sete, og det tok liten plass, syntes nesten ikke - men hørtes ganske bra ut.

Siden plassen er begrenset og jeg er fan av sub'er større enn 12", så skal jeg ikke uttale meg om hva jeg ville gjort.

Men jeg har hatt en lukket 15" bak/mellom setene i en Honda Del Sol. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider