Gå til innhold

Volvo V40 familiebil

Ranger emnet

aXept

Anbefalte innlegg

Så bra da!

Vil bare minne på at du ikke burde velge 1.6literen, da den er veldig treig og seig

Ok! Hadde egentlig tenkt at den var litt seig ja..

Er egentlig kun di som er til salgs rundt mitt område i landet..

Såg en 2.0 L Turbo, men selvfølgelig LANGT unna og litt feil farge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Noen som har erfaringer med plassen i V40'er her? Jeg og samboeren venter vår første unge og er på jakt etter bil.

Jeg liker Volvo V40, men alle jeg har snakket med sier at den har så liten plass!

Noen erfaringer rundt dette ?!

Mvh

Heisann hadde en 1,8i 98 mod v40, det var en veldig god bil og synst den var fin å se til også, var kun meg og samboer og da var bilen glimmrende. Lite forbruk helt grei motor (kunne gjerne ha spandert litt Hp til på den). Tiden gikk og vi fikk hund, og deretter smurf. Bilen vart da med en gang en annen bil.

Det jeg smertelig fikk oppdage var at passasjer setene bak er vinklet bakover sånn at du ikke får utnyttet den fulle bagasjeromsplassen. Bagasjoerommet i liter er på ganske nøyaktig 413L, kontra bilen jeg har nå på 485L, er ikke mangen liter forskjell tenker du nå, men nettop fordi vinkelen på baksetene er så stor taper man mye plass. Og bare man legger ned setene i v40'en har man 1421L. Legger jeg ned setene nå har jeg 2022L. OG får plass til både hundebur og barnevogn.

Men for all del jeg hadde mye glede av v'40en.

Den var veldig lett å skru og mekke på. Alt var lett og komme til. men sjekk inni bensin lokket, fant en del rust der som rustet innihjulbuen og ut, såg bare ut som overflatisk, men når jeg pusset det ned fikk jeg meg en overraskelse. Også bremse kalipperne hadde var litt svake bak grunna håndbrekket var direkte på kalipper'n, og når kalipperne var slitt hengte seg den seg opp etter løsing av håndbrekk.

Du bør jo også tenke på at du ikke får tak i felger som passer på fundo grunnet 4 bolt og impresset =)

Men for all del en kjempe god bil!

H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann hadde en 1,8i 98 mod v40, det var en veldig god bil og synst den var fin å se til også, var kun meg og samboer og da var bilen glimmrende. Lite forbruk helt grei motor (kunne gjerne ha spandert litt Hp til på den). Tiden gikk og vi fikk hund, og deretter smurf. Bilen vart da med en gang en annen bil.

Det jeg smertelig fikk oppdage var at passasjer setene bak er vinklet bakover sånn at du ikke får utnyttet den fulle bagasjeromsplassen. Bagasjoerommet i liter er på ganske nøyaktig 413L, kontra bilen jeg har nå på 485L, er ikke mangen liter forskjell tenker du nå, men nettop fordi vinkelen på baksetene er så stor taper man mye plass. Og bare man legger ned setene i v40'en har man 1421L. Legger jeg ned setene nå har jeg 2022L. OG får plass til både hundebur og barnevogn.

Men for all del jeg hadde mye glede av v'40en.

Den var veldig lett å skru og mekke på. Alt var lett og komme til. men sjekk inni bensin lokket, fant en del rust der som rustet innihjulbuen og ut, såg bare ut som overflatisk, men når jeg pusset det ned fikk jeg meg en overraskelse. Også bremse kalipperne hadde var litt svake bak grunna håndbrekket var direkte på kalipper'n, og når kalipperne var slitt hengte seg den seg opp etter løsing av håndbrekk.

Du bør jo også tenke på at du ikke får tak i felger som passer på fundo grunnet 4 bolt og impresset =)

Men for all del en kjempe god bil!

H

Med andre ord så er det ikke noe særlig plass til barnevogn baki denne altså ? Har jo en hund og, men da liten.

Jeg vil liksom ikke kjøpe en bil som jeg må bytte ut igjen med det første!

Jeg er jo på jakt etter en 2002++ modell, er ikke noe forskjell på nyere modeller ?

Det med felgene er ikke så farlig, er jo kun originale Volvo felger vi lager på Fundo, med andre ord, finnes mangen som er finere, og med 4 bolts!damndamn

Btw, åssen bil har du nå da ?! :oohh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord så er det ikke noe særlig plass til barnevogn baki denne altså ? Har jo en hund og, men da liten.

Jeg vil liksom ikke kjøpe en bil som jeg må bytte ut igjen med det første!

Jeg er jo på jakt etter en 2002++ modell, er ikke noe forskjell på nyere modeller ?

Det med felgene er ikke så farlig, er jo kun originale Volvo felger vi lager på Fundo, med andre ord, finnes mangen som er finere, og med 4 bolts!damndamn

Btw, åssen bil har du nå da ?! :oohh

Nei inget forskjell på fase 1 og fase 2 modellene.

Kjører en volvo 2002 v70 D5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er litt forskjellige meninger om dette... Jeg synes ikke det er liten plass i v40en når man får plass til tvillingvogn og i tillegg er det plass til overs. Men du kan jo bare prøve kjøre en v40 så ser du det selv. :)

Mvh Christine :)

http://www.bergen-gatebilklubb.no

T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531

240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Kan ikke akkurat si at det er dårlig med plass i v40...

Hadde volvo 740 motor, effektanlegg, ic, oljekjøler og diverse jakker og oppstøtting i bagasjen på v40en min i helgen. Er imponert over hvor god plass det er i den jeg. :)

DSC00901.jpg

DSC00900.jpg

Den ble jo litt lav da, hehe.

DSC00899.jpg

Mvh Christine :)

http://www.bergen-gatebilklubb.no

T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531

240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

V40 har god plass til en viss grad, men jeg synes plassen er alt for dårlig utnytta. uansett hva man skal ha inni der,så går det nesten eller akkurat ikke. :P

men det er min mening. kjør hardt kjør stil, kjør audi :P

Joachim

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider