Gå til innhold

Irriterende problemer med B21AT..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hvis en trykkboks er en boks som sitter rundt hele forgasseren, er det for at forgasseren skal "tro" at luft-trykket er høyere. Hvis du bare hadde satt turboen til å blåse inn i forgasseren ville du fått altfor mager blanding.

 

Se det er noe annet...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du må ha trykkboks før gassern å spesialslipt nål i alle fall vet jeg. Tror ikke du kan lade så mye over 0,5 med orginal motor uten å sette høykomp.stempel eller dobbel pakning. Men hvis du søker litt rundt på forumet så finner du dungevis med tråder om akkurat det temaet ditt...

 

Forresten tror jeg du må bytte bensinpumpe og...

 

 

Jeg har høykomp stempel: DSCN1690.jpg

 

Vet da ikke om det er så lurt å kjøre turbo på dem.. :P

Har isåfall en helt org b21 liggende også.

 

Bensinpumpe er ingen problem. Det har jeg også liggende. Hvorfor må jeg ha spesialslipt nål i gasseren? Funker ikke den orginale? Og jeg trenger vel ikke trykkboksen?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykkboksen sitter rundt forgasseren i de tilfellene man ikke har tilpasset forgasseren for overlading. Utseendet på den firkanten før forgasseren er ikke så viktig.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinpumpe er ingen problem. Det har jeg også liggende. Hvorfor må jeg ha spesialslipt nål i gasseren? Funker ikke den orginale? Og jeg trenger vel ikke trykkboksen?

 

Er ikke sikker på dette med den nåla, men mener det har noe med bensinmengden å gjøre. Men har ikke så stor kunnskap om dette så tør ikke uttale meg så mye. Kanskje noen andre vet noe?

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RSport_Tparts.jpg

 

Der er et bilde som lars_b la ut. Prøv å se på det kanskje det er til hjelp for jeg er kanskje ikke rette person å uttale meg om akkurat det. Vet det ligger en link en plass på forumet om hvordan man bygger om gassern til trykkgasser.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du trenger:

turbo

grenrør

eksosanlegg

lav komp stempler/to topp pakninger

turbo gasser med trykkboks

turbo besnin pumpa (den med 3 utak)

trykkrør/slanger

øljeretur lager du selv

kan va greit me en oljekjøler og

ic og dumpventil er jo ett + men trenger ikke

Volvo 745 TD 86mod bruksbil

Bmw e28 518I 85mod bruksbil

Volvo 145 73mod prosjekt

volvo 142 73mod prosjekt

Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har studert det bildet der, men er så vanskelig å se hva som er alt der. Derfor jeg lurte på om noen hadde orka skrive ei liste..

 

Skal prøve å søke etter den linken du sa ja. Har sett den her, så.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener det at den boksen før forgasseren er bare tull?

 

Tull er den vel ikke, men den er mer tilstede for å få en lekkasjefri overgang mellom rør og forgasser enn for å gjøre forgasseren i stand til å takle trykk. Det er nå min mening da, men det kan jo tenkes at denne boksen slutter om endel av de åpningene som ikke kan ha vanlig atmosfæretrykk. Det finnes bøttevis av folk på forumet som har bedre greie på dette enn meg. Men i mine øyne må altså en trykkboks omslutte hele forgasseren for å erstatte en trykktilpasset forgasser.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår