Gå til innhold

Irriterende problemer med B21AT..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nettopp.. Når jeg målte en vanlig b23, var kompen litt under 100..

 

Men uansett, kan jeg kjøre turbo på denne motoren om jeg legger på dobbel pakning? Eller må jeg bytte stempel/motor?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er nok på jordet begge to. Man måler ikke kompresjonsforhold med en kompresjonsmåler, da får man dynamisk kompresjon. Kompresjonsforholdet finner du med å regne ut forskjellen i volum inne i sylinderen over stempelet, ved stempelemt på topp og på bunn. Formelen finner du her.

 

100Psi høres foresten farlig lite ut. Hadde 180-190Psi på min b230a.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. ja. Stemmer det ja.. :)

 

Menne.. Måleren min måler ikke i PSI. Er noe annet den måler i. Vet ihvertfall at det ikke er PSI... Skal sjekke senere idag hva det er den måler ihvertfall..

 

Men over til spm mitt. Kan jeg kjøre overlading på disse stemplene, eller ikke?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør regne ut kompresjonsforholdet du får ved å bruke disse stemplene. I tillegg bør du ta i betraktning kamaksel, bensinberikningssystem, tenningssystem og ladetrykk.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Tenkte som sagt ikke kjøre med så mye ladetrykk. Bare at jeg klarer å få litt mer effekt bare.. :p

 

Tenning har jeg fra en ET tror jeg det var.. Er ikke sikker. Kamakslingen er en vanlig A-kam.. Funker vel det?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Stål pakkning fra pedersens koster 2000kr med skjære kant..

Det er vel det eneste kritiske jeg bytta på min..

Alt annent er jo orginalt.. Men kjøpt alle pakkninger og slikt nytt.. Ellers er stempler og råder og kam det samme som orginalt..

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår