Gå til innhold

Irriterende problemer med B21AT..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Har nå fått testa bilen litt. Men når turboen begynner å lade, kveles motoren. Den lader ikke mye engang heller. 0.1-0.2bar ca.

 

Er det gasseren som er problemet...? Kjører orginal gulkorkgasser..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hm.. Så det er problemet altså? Har prøvd å justere turboen såpass lavt at den såvidt lader. Men samme problemet skjer da. Motoren dør.

 

Kommer dette til å funke om jeg trykktetter gasseren? Evt borer opp hoved-dysa?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tuklet så nøye med det.. Jeg vil nok anbefale deg å skaffe en forgasser som er laget til dette..

Men å trykktette den vil nok hjelpe noe.. Hvor mye vet jeg ikke..

 

Jeg hadde jo masse problemer selv.. Alt løste seg da jeg bytta forgasser.!

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Har ikke råd til å skaffe meg en turbogasser, så da må jeg heller bruke det jeg har selv.. :p

 

Skal prøve å trykktette gasseren å se hva som skjer. Takk for hjelpen. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrudde opp gulkorkgasseren nå, for å sjekke hoveddysa. Der stod det 2.50mm... Holder ikke det?

 

Har også trykktettet en vanlig svartkort gasser, men den lak bensin ut av et hull der man kobler på trykkboksen. I øverkant til høyre når du lener deg over venstre forskjerm.. Hva gjør det hullet?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. 500kr kanskje.. noe rundt der.. trolig litt under..

Du får komme deg til Asker/porsgrunn :P Der er det mye old school 240.!

 

Åja. Var en ganske stiv pris for meg som har rundt 10kr.. :P

 

Hvorfor skal jeg komme meg dit? er jo endel 240 her oppe også.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et hull som har forbindelse med flottørkammeret.

 

Har ihvertfall satt på en forgasser fra en saab. Ser helt lik ut som gulkorkgasseren. Men får ikke start nå lengre. Hadde start før å kjørte en runde for å teste, å den lader ikke noe. Kommer aldri over 0 på turbotrykksmåleren. Har skrudd på trykket endel, å det blåser godt ut av slangen som skal stå på forgasseren, men får liksom ingen effekt av det.. Hva kan være årsaken til det?

 

Er ikke så mange som kjører AT her oppe.. De fleste kjører FK/FT..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår