Gå til innhold

Irriterende problemer med B21AT..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hmm.. Kan ikke du høre hvordan dem har gjort det da? plages jo så sinnsykt her.. :p

 

Uansett.. Hva er det du ikke skjønner?

 

Var ute nettopp å byttet gasser igjen.. Den starta opp, gikk ei stund, åsså begynte det å lekke ut det hullet igjen, slik at bilen stoppet å ikke ville starte igjen... Har ikke turboen koblet til forgasseren..

Hva skjer?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har tenkt på å bytte gasser i noen deler ja.. Men er vel ikke mange som er intr i å bytte til seg slikt..

 

Men i realiteten skal det jo funke med org gasser også..?

 

Her er forresten det hullet bensinen kommer ut av:

DSC00083-1.jpg

 

Det som er øverst til høyre på bildet..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som veit? Forgasseren får for mye bensin av en eller annen grunn.. Bytta bensinpumpe, å da lak ikke gasseren, men når jeg skulle kjøre den ut av garasjen, begynte den å lekke igjen.. Noen som har noen ide'er?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da være noen som vet? Er skikkelig irriterende å være uten bil, så dette haster litt.. Tenkte meg ut i garasjen nå om ikke lenge, så hadde vært fint om noen kunne ha kommet med innspill..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha lest ein del her so seier eg berre ein ting:

kjøp original turbo forgassar!! blåkork ja.

då får du trykkboksen og da fungerer greitt uten at du må tukle å styre på i hytt og dynevær. da e da enklaste trur eg...

men få den øvehalt før du sett an på motoren. uansett om gassaren "ser fin ut" so lønna da seg som oftast,gassaren vara lenger, og m hensyn te bensinforbruket so vert da fort økonomisk om da feks har vå slete nål osv.

still CO`n og sjå at tenninga e riktig litt kjapt.

du kan jo montera ein justeringsventil og turbotrykksmålar so har du kontroll øve ladetrykket.

 

men detta va no berre mi erfaring m AT`n so står i vinterkjærra mi.

 

håpa du får da te!

volvo 242 -83 16v, turbo prosjekt

volvo 360 Grøftekanten Lakk&Rally! død ;)

volvo 245 -85 turbopelle :) delvis død

volvo 940/s90 - my blue pearl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ute etter turbogasser med evt trykkboks som jeg vil bytte til meg da jeg ikke har allverdens med penger..

 

Men skjønner fremdeles ikke hvorfor det skal komme bensin ut av det hullet der? Er jo i forbindelse med lufting av flottørkammeret ellernoe.. Virker ikke som om flottøren stenger når gasseren er montert på motoren..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite spørsmål til..

 

Siden jeg kjører turbo og har orginal gasser, skal det vel funke å få mer enn 0 bar i ladetrykk uten å trykktette gasseren?

 

Ser jo det er mange i sverige som kjører orginal gasser og turbo.

 

Men som jokkmokk sa, kom dette til å ordne seg hvis jeg kjører med turbogasser.. Hvorfor det? Hva er forskjellen?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du åpner to forskjellige gassere.. En blå og en gul f.eks.!

Da kan du se små men veldig nødvendige forskjeller i dem.. Vet ikke hva alle de sakene heter.. Men det er ørsmå forskjeller som gjør at de fungerer med overtrykk..

 

Har du turbohus ennå? Eller hvordan sitter den fast til inntaket?

 

Husk at Svenskene er litt mer gira på dette enn hva vi Nordmenn er.. De har nok brukt litt penger på de gasserne i så fall.. For orginal gasser skal ikke gi så mye bensin som en med turbo..

Kan tippe på at du har en lavtrykks turbo.. Så den fungerer jo med en gang du rører gassen.!

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du åpner to forskjellige gassere.. En blå og en gul f.eks.!

Da kan du se små men veldig nødvendige forskjeller i dem.. Vet ikke hva alle de sakene heter.. Men det er ørsmå forskjeller som gjør at de fungerer med overtrykk..

 

Har du turbohus ennå? Eller hvordan sitter den fast til inntaket?

 

Husk at Svenskene er litt mer gira på dette enn hva vi Nordmenn er.. De har nok brukt litt penger på de gasserne i så fall.. For orginal gasser skal ikke gi så mye bensin som en med turbo..

Kan tippe på at du har en lavtrykks turbo.. Så den fungerer jo med en gang du rører gassen.!

 

Er det kun innmaten som er forskjellen? Ellers er de lik? Med tanke på choke osv..? Er en turbogasser dyrere i forbruk enn en vanlig trykktetta svartkork gasser f.eks?

 

Har en form for trykkhus ja. Har det orginale greia som er på gasseren og går til luftfilterboksen. Det skal være ganske så tett.

 

Vet ikke om jeg har lavtrykk. Tror ikke det, da jeg hører susinga fra turboen rundt 2-3000rpm. Turboen er som sagt hentet fra en saab 900i turbo.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modifiser org. gasser`n din da vell?

 

Må fjerne choken å litt da men...

 

Har prøvd det også. Men da ville ikke bilen gå helt normalt.

 

Den gasseren jeg trykktetta spytta også bensin ut av det hullet..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun innmaten som er forskjellen? Ellers er de lik? Med tanke på choke osv..? Er en turbogasser dyrere i forbruk enn en vanlig trykktetta svartkork gasser f.eks?

 

Har en form for trykkhus ja. Har det orginale greia som er på gasseren og går til luftfilterboksen. Det skal være ganske så tett.

 

Vet ikke om jeg har lavtrykk. Tror ikke det, da jeg hører susinga fra turboen rundt 2-3000rpm. Turboen er som sagt hentet fra en saab 900i turbo.

 

 

Ganske så tett ja.. Høres betryggende ut.. Men serr.. Vil du ha bilen på veien så bytter du et eller annent mot en annen gasser.. Det du holder på er mye mer krevende.! og du vil ALDRI få det skikkelig bra..

 

Choke er det på den blå gasseren også.. Vet ikke hvordan den funker da men.. Er nok det samme prinsippet.!

 

Det sier seg selv at en turbo gasser bruker mer bensin.. Mer luft betyr mer bensin.. For å få mer bensin må muligheten for å få mer bensin være der også..

 

Vanlig gasser har ikke overtrykk.. Så da trenger den ikke å ha en mulighet for å gi mer bensin heller..

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Var en luring oppom hos meg for noen dager siden. (Lærer på vidregående kjøretøylinja) og han sa det at jeg aldri kunne få den motoren jeg har nå til å funke med turbo. Grunnen var at turboen leverer overtrykk og jeg har fordeler, forgasser og bremsekraftforsterker som drives av undertrykk.. Hvordan er dette løst på en orginal turboforgassermotor?

Han mente at dem hadde en ekstramontert vakuumpumpe.

 

Uansett.. Har fått tak i en forgasser som ikke lekker nå. Endelig..

Men, når jeg kobler bort slangen fra IC til forgasseren, skal jo motoren være "orginal". Turboen og alt det er jo bare dødvekt. Men uansett går bilen som ett dass. 0-60km/t på en god dag.. Hva er grunnen til dette? Er ikke forgasseren.. Må jo være noe annet som tuller..??

 

Håper på svar.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Stål pakkning fra pedersens koster 2000kr med skjære kant..

Det er vel det eneste kritiske jeg bytta på min..

Alt annent er jo orginalt.. Men kjøpt alle pakkninger og slikt nytt.. Ellers er stempler og råder og kam det samme som orginalt..

 

wtf??? kosta du på deg en skjærekant pakning på en råttn AT? eller har du kansje noen svære dobble gassere og smidd bunn med sjikkelig gren og stor lastbilturbo?

 

BTW dette med trykkboks er vel slik at den skal fungere på samme måten som plenumet på en EFI motor. Har ikke så mye peil på gassermotor men har en knapp på at det skal være så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår