Gå til innhold

Irriterende problemer med B21AT..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

det du trenger:

turbo

grenrør

eksosanlegg

lav komp stempler/to topp pakninger

turbo gasser med trykkboks

turbo besnin pumpa (den med 3 utak)

trykkrør/slanger

ic og dumpventil er jo ett + men trenger ikke

 

 

Kan jeg bruke de stemplene jeg la ut bilde av her lengre opp? Eller blir kompen for høy? Hvis jeg ikke kan bruke de, tar jeg bare å bygger på den orginale motoren jeg har. MÅ jeg ha turbogasser? Holder ikke med den orginale? evt weber ellernoe slikt?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke sikker på dette med den nåla, men mener det har noe med bensinmengden å gjøre. Men har ikke så stor kunnskap om dette så tør ikke uttale meg så mye. Kanskje noen andre vet noe?

 

Høres ikke så urimelig ut det da. En turbomotor må jo ha mer suppe, og da må nåla være annerledes for å gi mer.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke så urimelig ut det da. En turbomotor må jo ha mer suppe, og da må nåla være annerledes for å gi mer.

 

Var det jeg å mente men var ikke sikker, har ikke så kjempe mye greie på dette, svarer bare når jeg vet det er noe jeg kan. :p

 

Men tilbake til trykkboksen; Kanskje jeg skal prøve å lage en annen tilkobling på gassern. En lur idè?

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bruke de stemplene jeg la ut bilde av her lengre opp? Eller blir kompen for høy? Hvis jeg ikke kan bruke de, tar jeg bare å bygger på den orginale motoren jeg har. MÅ jeg ha turbogasser? Holder ikke med den orginale? evt weber ellernoe slikt?

 

Hvis de stemplene har en forhøyning (trodde alle rødblokker hadde flat eller forsenket stempeltopp)så kan kompen bli for høy. Spesielt med en forgasserturbo som ikke har de samme systemene for bensinberikning som et elektronisk innsprøytningssystem har. Selv skal jeg ha 9,1:1 i komp på min 5-600 hesters turbomotor, men så har jeg også mulighet til å bestemme drivstoffmengde og tenningstidspunkt gjennom hele turtallsskalaen. I tillegg skal jeg kjøre på E85 som tåler høyere komp enn pumpebensin.

 

I ditt tilfelle ville jeg ha vært sparsom med ladetrykket ved kompforhold over 8,5:1

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..Ja, er som sagt klar over at det er ganske så høy komp i motoren min. Målte kompen, å den viste ca 150 ettelleranna på den måleren..

 

Men uans. Hvis jeg legger dobbel pakning på da? Da kan jeg jo lade endel mer med de stemplene..? Eller?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm trur ikke du bør overlade med 15 i komp nei

bytt stempel er mitt råd ....

 

 

Hmm..Ja, er som sagt klar over at det er ganske så høy komp i motoren min. Målte kompen, å den viste ca 150 ettelleranna på den måleren..

 

Men uans. Hvis jeg legger dobbel pakning på da? Da kan jeg jo lade endel mer med de stemplene..? Eller?

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår