Gå til innhold

Irriterende problemer med B21AT..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

såpass smal altså.. Hmm.. Vel, jeg slipte nåla, bora opp dysa og tetta choken. Monterte den i bilen for å teste om den funka. Gikk ikke på tomgang å fikk ikke mer turtall enn 4000rpm.. Derfor jeg lurte på ang gulkorkgasseren. Bygger den mye ut iforhold til stromberg?

 

Lurer også på om det går an å sveise med MIG på bunnpanna..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har vært gjennom akuratt det samme som deg.. Dette er utrolig frustrerende når du ikke får det til å funke..

Det jeg anbefaler deg er å spare opp noen kroner.. Så kjøper du en BLÅ forgasser og turbohus.. Så monterer du på bensinpumpa med 3 nipler på.. Det skal funke..

 

Jeg putta på ekstra pumpe før selve pumpa for å gi den ekstra trykk.. Merket ikke no forskjell.. Prøvde 4 forskjellige forgassere.. Ingen forskjell..

Jeg har choken på min.. Bilen min er avhengi av choken på morningen.. Hvorfor vet jeg ikke.. Men må kjøre med choken på i ca 6/7 hundre meter før jeg skrur den av.. Men etter det går den bra..

 

MIG skal funke..

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Hadde vært sykt fint om jeg hadde fått gasseren til å funke.. Slipte ikke så veldig mye av nåla heller. 1mm kanskje.. Var bare prøving..

 

Hva vil blågasser, trykkboks og pumpe koste meg da? Sånn ca...?

 

Tenkte også på tanken med å ha orginalpumpa, å ei annen pumpe for å gi den mer bensin, men vet ikke om det går helt bra..

 

Kjører du turbo og choke uten blågasser? Hvordan får du det til å funke? Blir den ikke banal når den lader litt?

 

Hvor på bunnpanna burde jeg sveise retur da? Fremst, midten eller bakerst? Vet at det skal være så høyt som mulig, men ikke hvor på bunnpanna returen burde være.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Hadde vært sykt fint om jeg hadde fått gasseren til å funke.. Slipte ikke så veldig mye av nåla heller. 1mm kanskje.. Var bare prøving..

 

Hva vil blågasser, trykkboks og pumpe koste meg da? Sånn ca...?

 

Tenkte også på tanken med å ha orginalpumpa, å ei annen pumpe for å gi den mer bensin, men vet ikke om det går helt bra..

 

Kjører du turbo og choke uten blågasser? Hvordan får du det til å funke? Blir den ikke banal når den lader litt?

 

Hvor på bunnpanna burde jeg sveise retur da? Fremst, midten eller bakerst? Vet at det skal være så høyt som mulig, men ikke hvor på bunnpanna returen burde være.. :p

 

Tipper det vil koste deg opp til 2000kr (HELT opp til hvordan stand gasseren er i.!)

 

Orginal pumpe og en annen pumpe kan du bare glemme.. Det vil aldri bli bra.. Det vil bli for magert.. Orginal pumpa er jo helt rett vippe arm på.. Men den på turbo gasseren er bendt oppover..

 

Jeg kjører blågasser jeg.. Drar ut choken starter bilen.. Lar den gå på ca 2000rpm noen sekunder før jeg senker den til 1000rpm.. Tut og kjør.!

 

Bilen min går heller ikke på tomgang hvis jeg ikke choker.. Da stopper den bare..

 

DSC00345.jpg

 

 

IMGP0442.jpg

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såpass smal altså.. Hmm.. Vel, jeg slipte nåla, bora opp dysa og tetta choken.

Så hvor mye bensin får denne motoren din nå egentlig? Nå er jeg ingen ekspert, men gir det ikke mer mening å bare slipe nåla litt mot tuppen, uten å borre opp dysa? Da får motoren mer bensin når mye luft går gjennom forgasseren, og normale mengder ellers.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet over et lite problem igjen nå.. Har fått tak i en turbo fra en saab 900 turbo.. Den er jo da vannavkjølt. Det jeg da lurer på er om den er dobbeltlagra eller enkel-lagra? Er den enkellagra driter jeg i vannkjølinga å blinder den, men er den dobbeltlagra må jeg nok ha vannkjøling. Så at det kom til å bli litt ombygging hvis jeg må ha vannkjøling, så håper på at det er enkeltlagra turbo. Noen som kan si om det er ett eller 2 lager?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet noe ang vannkjølinga på turboen?

 

Her er et bilde av turboen ihvertfall:

DSCN1721.jpg

 

Lurer også på om jeg kan bruke en orginal gulkorkgasser til turbomotoren, evt vanlig svartkork. Uten å trykktette den..

 

Håper på svar. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår