Gå til innhold

Irriterende problemer med B21AT..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ahh.. Da går jeg for MIG jeg da siden jeg kun har det..

 

Noen som vet helt sikkert om jeg kan kjøre med gulkorkgasser uten å trykktette den..? Evt svartkork?

 

Så forresten idag at saab 90(0) har en stromberg 175cd gasser med grønn/blå kork. Er vel ikke den som er "turbogasseren"?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare du får det tett så spiller det jo ingen rolle hva du bruker.. Også må du jo kunne det også da :P MIG er jo det letteste synes jeg selv men.. MAG sluttet jeg fort med :P

 

Jasså, det er lettere å sveise med aluminium?

 

Forskjellen på MIG og MAG er tråd og gass om du ikke visste det.

 

MIG = Metal Inert Gas (Aluminium tråd og gass)

MAG = Metal Active Gas (Tråd og gass for stål)

 

Det er både Solex og Stromberg på Volvo med turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er d ikke tig som brukes til alu. da?

 

men litt utenom... har nå slipt ca. 1 mm av nåla i turbogasseren min uten å gjøre noe annet av modifikasjoner på gasseren. Blir en stund til denne motoren fyres så bare lurte på om noen har ideer om dette vil gå bra? Evnt. andre ting som bør gjøres?

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tig som brukes til alu ja.. Er bunnpanna alu?

 

Jeg prøvde også å slipe av nåla 1mm, men da fikk jeg ikke fyr på motoren.. Virka som om den ikke fikk bensin ellernoe.. Bare starta i 1 sek å døde.. Derfor er jeg skeptisk til å gjøre noe kluss med gasseren, å vil heller kjøre med orginal... :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, det er lettere å sveise med aluminium?

 

Forskjellen på MIG og MAG er tråd og gass om du ikke visste det.

 

MIG = Metal Inert Gas (Aluminium tråd og gass)

MAG = Metal Active Gas (Tråd og gass for stål)

 

Det er både Solex og Stromberg på Volvo med turbo.

 

Vet da forskjellen.. Sier bare at JEG liker MIG..

Jeg har ikke sveisa min selv.. Min er orginal..

 

Hvordan ser stromberg forgasseren ut? som tilhører turbo..

Vanlig stromberg passer f... meg ikke.!

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er d ikke tig som brukes til alu. da?

 

men litt utenom... har nå slipt ca. 1 mm av nåla i turbogasseren min uten å gjøre noe annet av modifikasjoner på gasseren. Blir en stund til denne motoren fyres så bare lurte på om noen har ideer om dette vil gå bra? Evnt. andre ting som bør gjøres?

 

Hvorfor slipe nåla på en turboforgasser? *klør seg i hodet*

Nå vet jeg ikke hvordan forgasser det er snakk om men..

 

Det skal jo ha en virkning.. Men har ikke skjønt hva virkningen skal være.. Min forgasser er jo gjort om til 2,5L turbogasser.. Motoren min klager ikke over lite bensin i alle fall.. heh..

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å kjøre 0.5 bar uten IC forresten? Henter man mer hk med IC?

 

Det funker fint det.. =) Har ikke noen problemer med det..

Men lufta blir jo en del kaldere med IC da.. Så sparer man en del bensin på det også :P For da kjører du ikke varmluft rett i gasseren..

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Såpass.. Har fått montert IC'en nå. Men tror neppe den kjøler noe særlig. Står plassert mellom batteri og radiator. :p Eneste plassen det var plass.. :s

 

Vet du hvor mye jeg må stille på staget for å få rundt 0.5bar forresten? Fra jeg har staget helt ut på siste gjengen liksom..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår