Gå til innhold

kappe fjører

Ranger emnet


Opel_Andrè

Anbefalte innlegg

heia folkens...

 

jeg hadde en rå rekord for noen år siden.. premiert mange ganger osv..

der tok vi av alle orginale fjører.

vi tok å kappa den ene fjøra i 4 deler vi og satte på fordelt på alle 4 rundt. totalt litt over 1 runde på hver fjør... pluss kappa frem demperne 2 cm... dette ble grise lavft altså..

 

Ja jaggu var den rå fy faen.

Jalla tuning folkens.. vet ikke hva du ble premiert for, men regner med at viking henta bilen og parkerte den på bilopphuggeriet i nærheten!?

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

borre hull i skåla og feste med eksosklemmer;)

Den var ikke dum gitt!

 

og "sugekopp" --> :fuckme2: er ikke farlig å kappe fjærer, bare du passer på så dem ikke spretter ut...

 

hva er det du mener er så farlig med det?

bilen blir stivere og lavere annet er det ikke!

Opel har Rekorden

 

'85 Opel Rekord 3.0i

'84 Opel Rekord CD 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var ikke dum gitt!

 

og "sugekopp" --> :fuckme2: er ikke farlig å kappe fjærer, bare du passer på så dem ikke spretter ut...

 

hva er det du mener er så farlig med det?

bilen blir stivere og lavere annet er det ikke!

 

Merkelig at det ikke er tillat da, siden det ikke er farlig....

 

Det som skjer er at du endrer spenningen i fjæren, men trenger ikke bli likt på begge sider. Skjønner ikke vitsen når du får godkjente fjærer for en tusenlapp

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at det ikke er tillat da, siden det ikke er farlig....

 

Det som skjer er at du endrer spenningen i fjæren, men trenger ikke bli likt på begge sider. Skjønner ikke vitsen når du får godkjente fjærer for en tusenlapp

Hvor får du tak i godkjente fjærer for en tusenlapp? det har aldri jeg sett, kanskje 1000,- per fjær ja!

Opel har Rekorden

 

'85 Opel Rekord 3.0i

'84 Opel Rekord CD 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir 1942,- + masse frak og toll. blir sikkert samlet på rundt 3000,- så er vel ikke spesielt billig for oss i norge...

så lenge man sørger for at fjærene ikke hopper ut er det da like greit å kappe fjørene og ikke svi av masse penger på senkesett til en bil som koster like mye som senkesettet...

Opel har Rekorden

 

'85 Opel Rekord 3.0i

'84 Opel Rekord CD 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
hvor mye å åssen kapper folket her fjørene sine? jeg kappa mine(orginale) fjører 8cm, for 3 dager siden og idag så gikk d kanskje litt fort over en togovergang, og d sa "bang" på høyre sida. fjøra hadde spretti over den ene skåla som man legger åppå fjøra, og den gummi "lefsa" lå som en krøll mellom de to skålene og fjøra. hva har jeg gjort gæærnt?

 

håper noen har no lurt svar.hsbf(haster som bare faen)

 

Muligens kappa for mye:wonder: , har ikke noe serlig peiling så jeg vet ikke, men faren min har ingen problemer med noen fjerer som han kappa selv, ikke engan på extremt dompete veier.

Lost in the 50's

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy faen dere er så shabby ass:)

 

enten har dere ikke rå til skikkelig bil, eller så står det på tuninga!

Har du noen gang hørt om PROGRESSIVE fjærer?.. hva tror du det betyr?.. Hva tror du skjer når du kapper 2-3 ringer på denne pent kalte PROGRESSIVE fjæra...?! hmpf?!

 

Selfølgelig har dem rå til skikkelig bil når dem har Opel.

Du må ta deg sammen hvis du bare skal kritisere anderes bil smak, slutt med bil eller respekter anderes meninger om bil hvis dem ikke skritiserer bil interesen din, det syns ivertfall jeg! :peace:

Lost in the 50's

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye å åssen kapper folket her fjørene sine? jeg kappa mine(orginale) fjører 8cm, for 3 dager siden og idag så gikk d kanskje litt fort over en togovergang, og d sa "bang" på høyre sida. fjøra hadde spretti over den ene skåla som man legger åppå fjøra, og den gummi "lefsa" lå som en krøll mellom de to skålene og fjøra. hva har jeg gjort gæærnt?

 

håper noen har no lurt svar.hsbf(haster som bare faen)

 

Prøv å skaff deg kortere støtdempere eller prøv å fest noen nylån bånd eller viere i fjerd festa oppe og nede så de blir stive når du enten kjører på en stor domp eller skal jekke opp bilen, det er orginalt på volvo amason, men det var ivertfall det faren min gjorde på bilen hans etter at han hadde kappa fjerda sine. :thumb

Lost in the 50's

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
heia folkens...

 

jeg hadde en rå rekord for noen år siden.. premiert mange ganger osv..

der tok vi av alle orginale fjører.

vi tok å kappa den ene fjøra i 4 deler vi og satte på fordelt på alle 4 rundt. totalt litt over 1 runde på hver fjør... pluss kappa frem demperne 2 cm... dette ble grise lavft altså..

 

tør eg spørre koss faen du kappe ein støtdemper ? kappa du nede vil gassen/olja lekke ut.. kapper du oppe vil gjengepartiet forsvinne.. elle kappet du midt på sylinderen og sveiste den sammen igjen? :S om du så kjørte med 1/4 fjærlengde på alle hjul så vil det være for lite å ta av 2cm på støtdemperen.. bilen vil da ligge i bunn på demperen og da kunne du like godt sveist ein jævlig bjelke mellom lenkarm og karosseriet.. :S

Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt,

corrado g60, kadett c 75, escort mk1++

 

OPEL 4EVER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man kjører ut og blir lam eller tar livet av noen så er ett par tusen svært lite.. Utrolig at folk holder på med dette når det ikke koster stort. Ja, vi kappet før.. men da kostet det fort veldig mye penger og vi tjente my mindre

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg hadde en golf2 med 60/40 senk.. og stabbstag. ordentlig senkesett.. bilen ble en del stivere selvfølgelig...

 

En kompiss hadde maken golf2 med kappa fjærer.. bilen humpet seg over kuler.. var som å sitte i .. jeg vet ikke.. en sprettball i en papp-eske?..

94 - Opel Vectra 1.7TD

93 - Audi c4 2.8 Quattro (STV)

93 - vw Passat 1.9TDI (STV)

89 - vw Golf 1.8

88 - Audi 80 1.8s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår