Gå til innhold

Mitt 90-talls Cab prosjekt

Ranger emnet

Kriken

Anbefalte innlegg

Var kansje på tide at eg laget meg en tråd da :p

Siden interessen for biler blomstret for fult sommeren 03 har eg hatt sansen for Golf MK1 og brukte utallige timer på finn.no og Autodb for å finne den 'perfekte' MK1.

Kriteriene var 1.8 GTI motor og takluke :D

Et år jikk og fortsatt ingenting som fulgte kriteriene..

Etter eg vart konfirmert vart det liv i heimen, bil skulle de bli !

Etter en fin sommer so fant eg ut at takluke var det einaste kriteriet eg hadde, for einser sku de bli !

Kom over en 90mod. Golf Cabriolet 1.8 på Autodb (

kva er bedre enn takluke ? CAB !)..

Den fattet min interesse og selger ble oppringt samme dag.

Etter et besøk og bilen ble undersøkt, vart pengene overlevert og en overlykkelig 14åring satt i pasasjersetet og nytte kvart sekund av den 1timers lange kjøreturen heim :D

Nå er den lille 14åringen snart 17 og prosjektet går sakte framover... Har ein tråd på VACN som denne tråden her blir oppdatert i takt med..

Har et bilde av korssen bilen såg ut før skralla kom til nytte :

img2995uh5.jpg

Bilen har som dere sikkert sett et Karmannkitt. Dette kommer eg til å beholde.. Som andre her sikkert også meiner, syns eg at en einser skal ha småe fangere og felger med kant. Men siden dette er en 90.mod så tenkte eg at det passet med 90stil...

Utifra den looken som bilen har orginalt so blir blinklyshullene i fangeren og i framsjermene fjernet. Emblemfrisingelgrill med grillist er annskaffet. Sidelistene skal skiftes ut til noen i chrome. Dørhandtakene har blitt bytter ut med noen i chrome

(uten låsehull) Nye klarglassframlykter med kors er handlet inn og chrystaledge baklykter har komt i hus.

VW Golf Cabriolet 1.8 90.mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blei eg i allefall ferdig med all sandblåsing (på ei stund:p)

Kaliperene framme er ferdige og samme er girkassefestet og noen fester til bærearmene framme :)

img3181xf0.jpg

her er siste kaliperen som henger å tørker bake i Combo'n :

img3182st8.jpg

Hadde tenkt å male bærearmene også, men manglet pensel : dum :

Synd, da været er so perfekt no i dag :tilber:

img3183kd6.jpg

VW Golf Cabriolet 1.8 90.mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 1 month later...