Gå til innhold

Overlading på carboninnsug?

Ranger emnet


0ddis

Anbefalte innlegg

Som i topic; Hvordan vil det være og overlade fra 1-1,5-1,6 bar overtrykk på et carboninnsug?

 

Har sett noen, bla VS motor som bruker carbon sammen med høyt overtrykk.

 

Noen synspunkter? Carbon er jo et materiale som har veldig mange fordeler hva gjelder innsugsparametere.. :)

 

Noen som har gjort/vet eller har erfaringer med dette?

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som i topic; Hvordan vil det være og overlade fra 1-1,5-1,6 bar overtrykk på et carboninnsug?

 

Har sett noen, bla VS motor som bruker carbon sammen med høyt overtrykk.

 

Noen synspunkter? Carbon er jo et materiale som har veldig mange fordeler hva gjelder innsugsparametere.. :)

 

Noen som har gjort/vet eller har erfaringer med dette?

 

Det er bortkasta penger! Innsug skal være smuud inni ikke utenpå :D Kompositt får alltid en røff overflate på den siden som ikke ligger mot forma, det vil si inni innsuget.

 

Hvis penger ikke er et problem ser det jævli kult ut værtfall. Eneste forskjellen er vekt og mulighet for å lage det nøyaktig hvordan du vil om du har det rette utstyret til å lage de riktige formene.

 

Hva carbon tåler? Spørs om det ekstremt på hvordan det er bygd opp og hvordan delen er framstilt. Man kan jo se billige juggel pansere i carbon som ikke tåler en dritt og er tunge. Så på den andre siden har du romferga :D

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktigste erfaringen jeg har med carbon-innsug er at man MÅ støpe hele greia i en runde,ihvertfall hvis den ikke skal innom en autoklav. Støpe deler løst (sånn som dyseholdere etc) og så sammenføye de etterpå er resepten på sprekker,siden de plenumene "puster"... se på et sånn innsug i benken en gang,så ser du de "ese" under trykk. Nok ganger opp og ned,så sprekker de i sammenføyningene.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Holoy!

 

Ikke noe problem å lage CF-innsug som kan takle opp til 3-4 bars overtrykk. Man må vite hva en holder på med, og ha det rette utstyret på plass. Sånne deler MÅ produseres i en Autoclave for å kunne bli sterk nok. Men man trenger ikke å produsere hele innsuget i ett stykke. Det kan deles opp i mindre stykker og så, for å skru/lime det sammen. Når det gjelder den innvendige finishen så kan den bli like bra som på utsiden. (Bare litt mere jobb)

Og pris....? Tja.. Mellom 30-50 000 for et innsug.. Hvor mange skal ha..?

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Holoy!

 

Ikke noe problem å lage CF-innsug som kan takle opp til 3-4 bars overtrykk. Man må vite hva en holder på med, og ha det rette utstyret på plass. Sånne deler MÅ produseres i en Autoclave for å kunne bli sterk nok. Men man trenger ikke å produsere hele innsuget i ett stykke. Det kan deles opp i mindre stykker og så, for å skru/lime det sammen. Når det gjelder den innvendige finishen så kan den bli like bra som på utsiden. (Bare litt mere jobb)

Og pris....? Tja.. Mellom 30-50 000 for et innsug.. Hvor mange skal ha..?

 

Tja hørtes ut som et scoop det dær.. !:doh

SHS Performance i tromsø!http://www.shsperformance.no evt. 776 34455.

Blir mer nytt fra oss på sommertreffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja hørtes ut som et scoop det dær.. !:doh

 

Bare å få nappa ut armen og bestilt det! Du tar vel to?

Har noen planer om å produserer rør i CF 2-3-4 tommer som tåler 2-3 bar. Og bend i 45 og 90 grader..

 

Sånn at når pustehjelpa på lastebilen er på plass så slipper jeg å bygge i titan. :eddie

 

(Tar såååå jævelig lang tid å sveise det sammen)

 

Supran er oppe å går... eller er det skruing til langt på natt ennå..?

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår