0ddis Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Som i topic; Hvordan vil det være og overlade fra 1-1,5-1,6 bar overtrykk på et carboninnsug? Har sett noen, bla VS motor som bruker carbon sammen med høyt overtrykk. Noen synspunkter? Carbon er jo et materiale som har veldig mange fordeler hva gjelder innsugsparametere.. :) Noen som har gjort/vet eller har erfaringer med dette? Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 Burde kanskje postet i Komposittforumet. Er vel noen guruer der... Støpt cf-innsug, sprekker vel ganske fort. Blir nesten som å lage i glassfiber. Med mindre du støper 10-15lag kanskje? Preinpregnert cf bakt i autoklave, tåler vel ca alt. Og er passe kostbart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 Som i topic; Hvordan vil det være og overlade fra 1-1,5-1,6 bar overtrykk på et carboninnsug? Har sett noen, bla VS motor som bruker carbon sammen med høyt overtrykk. Noen synspunkter? Carbon er jo et materiale som har veldig mange fordeler hva gjelder innsugsparametere.. :) Noen som har gjort/vet eller har erfaringer med dette? Det er bortkasta penger! Innsug skal være smuud inni ikke utenpå :D Kompositt får alltid en røff overflate på den siden som ikke ligger mot forma, det vil si inni innsuget. Hvis penger ikke er et problem ser det jævli kult ut værtfall. Eneste forskjellen er vekt og mulighet for å lage det nøyaktig hvordan du vil om du har det rette utstyret til å lage de riktige formene. Hva carbon tåler? Spørs om det ekstremt på hvordan det er bygd opp og hvordan delen er framstilt. Man kan jo se billige juggel pansere i carbon som ikke tåler en dritt og er tunge. Så på den andre siden har du romferga :D Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 det skal vel ikkje være heilt glatt i innsuget so lufta virvla meir å blanda seg beidre med bensinen...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 det skal vel ikkje være heilt glatt i innsuget so lufta virvla meir å blanda seg beidre med bensinen...? Hvis man bruker forgasser, skal det bære litt røff overflate. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 Viktigste erfaringen jeg har med carbon-innsug er at man MÅ støpe hele greia i en runde,ihvertfall hvis den ikke skal innom en autoklav. Støpe deler løst (sånn som dyseholdere etc) og så sammenføye de etterpå er resepten på sprekker,siden de plenumene "puster"... se på et sånn innsug i benken en gang,så ser du de "ese" under trykk. Nok ganger opp og ned,så sprekker de i sammenføyningene. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 Hvis man bruker forgasser, skal det bære litt røff overflate. Jeg ville vel heller investert i injection før carboninnsug :D Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal C. Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Holoy! Ikke noe problem å lage CF-innsug som kan takle opp til 3-4 bars overtrykk. Man må vite hva en holder på med, og ha det rette utstyret på plass. Sånne deler MÅ produseres i en Autoclave for å kunne bli sterk nok. Men man trenger ikke å produsere hele innsuget i ett stykke. Det kan deles opp i mindre stykker og så, for å skru/lime det sammen. Når det gjelder den innvendige finishen så kan den bli like bra som på utsiden. (Bare litt mere jobb) Og pris....? Tja.. Mellom 30-50 000 for et innsug.. Hvor mange skal ha..? Siter Paal C. Ram SRT 10 "Lekebil" Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest" http://www.HPComposites.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zupra Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Holoy! Ikke noe problem å lage CF-innsug som kan takle opp til 3-4 bars overtrykk. Man må vite hva en holder på med, og ha det rette utstyret på plass. Sånne deler MÅ produseres i en Autoclave for å kunne bli sterk nok. Men man trenger ikke å produsere hele innsuget i ett stykke. Det kan deles opp i mindre stykker og så, for å skru/lime det sammen. Når det gjelder den innvendige finishen så kan den bli like bra som på utsiden. (Bare litt mere jobb) Og pris....? Tja.. Mellom 30-50 000 for et innsug.. Hvor mange skal ha..? Tja hørtes ut som et scoop det dær.. !:doh Siter SHS Performance i tromsø!http://www.shsperformance.no evt. 776 34455. Blir mer nytt fra oss på sommertreffet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Romferga er jo i carbon/carbon så klart du kan få noe som holder. Bare spørs på lommeboka :D Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal C. Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Tja hørtes ut som et scoop det dær.. !:doh Bare å få nappa ut armen og bestilt det! Du tar vel to? Har noen planer om å produserer rør i CF 2-3-4 tommer som tåler 2-3 bar. Og bend i 45 og 90 grader.. Sånn at når pustehjelpa på lastebilen er på plass så slipper jeg å bygge i titan. :eddie (Tar såååå jævelig lang tid å sveise det sammen) Supran er oppe å går... eller er det skruing til langt på natt ennå..? Siter Paal C. Ram SRT 10 "Lekebil" Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest" http://www.HPComposites.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.