Gå til innhold

Problem med diff. sperre. Quattro,

Ranger emnet

Potet-R

Anbefalte innlegg

Har en Audi Coupe quattro 20v, 1991 mod.

Var så vidt utom veien her en dag, satte meg fast i grøfta. Bilen fikk seg en støyt, men ingen bulker/ ble ikke kast i hjul osv. Så når jeg skulle slå inn sperra, lyste ikke det grønne lyset på bakakslingen, og abs lampa i dasjbordet lyste heller ikke. Men den gule trekanten på diff knappen lyser, og slår seg av i over 25km/t.

Så når jeg var på veien igjen, virka det som sperra funka, for den satte seg veldig godt når jeg ga på ifra stillestående, slik gjør den ikke uten sperre.

Hva kan det være, bare at grønnpæra på bakakslingen har gått så den abs pæra i dasjen også ikke fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

låner tråden litt..

Hvorfor er diff sperren så vrien å få på ? er det noe jeg gjør feil ?

Må jeg ha den i gir,å kjøre framover | ha den i gir å trø inn clutchen før jeg trykker ?

Har problemer med at jeg kan sitte å trykke i evigheter før den endelig skrur seg på.. :hvaskjera

/ Audi 90 2.3E Quattro \

Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

låner tråden litt..

Hvorfor er diff sperren så vrien å få på ? er det noe jeg gjør feil ?

Må jeg ha den i gir,å kjøre framover | ha den i gir å trø inn clutchen før jeg trykker ?

Har problemer med at jeg kan sitte å trykke i evigheter før den endelig skrur seg på.. :hvaskjera

fant ut at det var lettere å få på diff med lite pådrag også trø inn clutchen så den ruller..

/ Audi 90 2.3E Quattro \

Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider