Gå til innhold

Bygge eksos på 242V8, noen som har forslag og tips til meg?

Ranger emnet

volvo145

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg holder på å skal bygge eksos på prosjektet mitt(det bildene viser skal vekk) , men det viser seg å ikke vere så lett som jeg trodde , hadde jo håpet jeg kunne legge 2 x 2,5" rør bakover på hver side , men lurer på om jeg blir nødt å samle dem på en side pga plass problemer.

får bare en kardang bøy på høyre side ser det ut som...

Er det lovlig med side pipes?

Er det noen som har gjort noe tilsvarende eller har noen gode tips eller bilder om hvordan jeg bør legge det opp?

Jeg må også forandre litt på grenrøret på venstre side for det tar borti styre staget litt.

Holder det med 2stk 50 cm potter eller må jeg ha mere , pga støy?

Tips og forslag mottas med stor takk :)

Slik ser det ut nå...

Volvoeksos009.jpg

Volvoeksos001.jpg

Volvoeksos007.jpg

Volvoeksos010.jpg

Volvoeksos005.jpg

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvorfor ikke legge 3" på en side?

Eller 2x2.5" på samme side er jo mer praktisk enn på hver sin side med tanke på potter (kan legge med doble inn/utløp)

Men regner med du vil ha dobbelt for å få skikkelig V8-lyd ;)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke noen bilder av det første annlegget jeg hadde som var den 3 tommern, men er egentlig ikke no hokuspokus, ser ut som ett turbo annlegg bare med en ekstra lyddemper, å det y stykket som kommer fra venstre side, jeg tror faktisk jeg har det skjøte stykket liggans ennå, hvis jeg fortsatt har det å finner det kan du få det

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er kjipt med side pipes er at bilen blir seriøst ubrukelig å kjøre hvis du har en grei senk på den, du slår i filler annlegget, jeg skrota begge lyddemperne mine pga side pipsa, så jeg lagde meg 2 eksos tunnlerer å kjører nå eksosen ut av bakskjermene med 3,5" stusser, med den senken jeg har nå å det subber ikke, rammevangen subber før eksosen

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke noen bilder av det første annlegget jeg hadde som var den 3 tommern, men er egentlig ikke no hokuspokus, ser ut som ett turbo annlegg bare med en ekstra lyddemper, å det y stykket som kommer fra venstre side, jeg tror faktisk jeg har det skjøte stykket liggans ennå, hvis jeg fortsatt har det å finner det kan du få det

Ok, laget du det skjøte stykket selv eller?

Jeg er mer og mer overbevist om at jeg skal gå for 3" nå.

Fint om jeg kunne "få" det stykket ja, skulle jo selfølgelig betalt for bryderiet med å sende det, men jeg skal se litt på dette her og hva de har i butikken av deler så får vi se ;)

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider