Gå til innhold

Montering av åpent filter

Ranger emnet

Aliennn

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lenge hatt lyst til å montere konfilter på bilen min, men siden jeg ikke kjenner noen med gasser-motor, så kjenner jeg ingen med erfaring med montering av dette på annet enn biler med luftmengdemåler. Har sett noen som har plukka ut filteret fra boksen over gasseren, og montert filter på innsuget til luftfilterboksen, men dette ser jo jalla ut da.. Noen som har prøvd dette, og har noen tips og triks til en stakkar med gassermotor?? ;) :redxpoke

Thanx for alle svar.. :)

Vinterstylingen er montert.. ;)

Valsing påbegynt. Må få plass til sommerhjula.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har lenge hatt lyst til å montere konfilter på bilen min, men siden jeg ikke kjenner noen med gasser-motor, så kjenner jeg ingen med erfaring med montering av dette på annet enn biler med luftmengdemåler. Har sett noen som har plukka ut filteret fra boksen over gasseren, og montert filter på innsuget til luftfilterboksen, men dette ser jo jalla ut da.. Noen som har prøvd dette, og har noen tips og triks til en stakkar med gassermotor?? ;) :redxpoke

Thanx for alle svar.. :)

Du får enten skaffe deg en "dertilegnet" overgang fra gasseren til rør, eller skaffe deg et bolt-on kit fra f.eks K&N.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med å sette konfiltret på inntak til orginal luftfilter har ingen effekt, for hverken lyd eller effekt. enten må du få laga deg en overgang til rør som du kan montere filtret på, eller så kjøper du ett filterkitt som passer til din gasser, KN leverer til de fleste webere, og 4-portere iallefall.

Ellers så får man kjøpt Universale filtre til forgasser, som du skjærer til "bunnplata" så den passer på din forgasser.

Åssen bil har du?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider