Allpro Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 Er det noen her som har trimma en Tpi med map sensor, og som har fått den til å gå som folk etterpå?? Jeg sliter som f... med min. Har porta topper, store ventiler, høykomp stempler mm. Den vil ikke gi fra seg effekt :D Noen som har kjennskap til dette? Kan skrive mer om motor hvis noen veit, eller har noen tips. Tenninga har jeg justert i alle varianter, og bensintrykket er justert opp og ned. Har dyser nok for 400hk har jeg fått fortalt. Kjøpte allt hos http://www.creativefuelinjection.se Startert lett, går bra på tomgang, og svarer på gassen som bare det uten belastning... Står i en Hilux, med 700 automat bak. Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet April 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 Motoren har rundt 330hk med gasser. Comp cam, extreem 282 Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 Har du en bærbar pc du logger med? Hvis du ikke vet hvor mye lambdaføleren kompenserer på blandinga, eller om den registrerer tenningsbank eller ikke (ikke = mulig for lav tenning), vet du egentlig ikke stort om hva som skjer. Når du justerer tenning, kobler du fra "referanse ledninga" og stiller den til 0 grader, eller noe annet? Eller bare tar det på følinga? Øker fortenninga hvis du øker turtallet? Originale dyser eller ettermarkeds? Originalt bensintrykk eller endret? Registrerer den noen feilkoder? Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet April 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 Har pc jeg logger med ja, Datamaster 8D heter programmet. Jeg leser ut lambdaverdien hele tiden, pluss mange andre verdier. Har justert tenning opp og ned, tar av ref. ledningen, og gjør den strømløs en stund for å nullstille den. Har prøvd 0 grader, 5 grader, 6-grader mm.. Bensintrykket har jeg prøvd å justere litt opp og ned, mellom 40 og 55 psi. På det systemet jeg har er bankesensoren koblet vekk, og har hatt trøbbel med forholdsvis mye tenningsbank. Men det har jeg fått bort nå. Ingen feilkoder blir registrert nei. Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 Ok, da bør justering av blanding være greit,ingen grunn til å justere bensintrykket sålenge du er i nærheten av 128 på BLM. Hvorfor er bankeføleren fjernet? Å prøve å justere etter øret er jo dritvanskelig, og man bør vel nesten ha den i benk? '730 ecm'en har vel bankekretsen integrert i boksen, ulikt de gamle '165 TPI'ene med ekstern bankemodul lignende TBI. Har du noen mulighet til å koble opp en bankeføler igjen, om ikke for annet enn justeringsperioden? Justert noe i PE både i tenning og blanding? Jeg har ikke allverdens mer å komme med, men det skal da ligge omtrent uendelig info om dette på amerikanske forum? Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet April 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 Bankeføler var ikke med, hvorfor den er fjernet veit jeg ikke, trengte den ikke sa han... PE? Har du testa det programmet? Tips om noen som har skikkelig peiling, som kan lese loggen og gi meg noen tips.. Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 Det er endel som ikke liker den originale bankeføleren, da den kan være litt følsom. Jeg liker å ha den, men det går vel på hva man liker selv. Power Enrichment, at den ved pådrag over ca 85% på TPS feiter opp blandinga litt, og øker tenninga noe. Du bruker Datamaster til å logge/scanne, men hva bruker du til å justere? Jeg har TunerCat, som med 8D klarer dette: http://www.tunercat.com/pdfs/ecm_$8d.pdf Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet April 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 Jeg har ikke noe til å justere med.. Har sendt inn chipen til han jeg nevnte lenger oppe i tråden. Men han sier den er innenfor, at det må være en justerings sak. Kan jeg sende deg logge, klarer du å lese den og skjønne hva som står der? Jeg har ikke kunnskapene til å justere selv, har aldri satt meg inn i det.. Frustrasjon er høy da.... Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet April 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 Er det en "lære" prosess på Tpi? Når jeg just. tenninga til 8 grader, og kjører, så er den mye kvikkere, men da får jeg tenningsbank.. Jeg har aldri plaga den med tenningsbank da, men lurer på om det kan gå seg til.. Redd for bank.. Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 Jeg har ikke nok erfaring til å kunne si noe sikkert, men kan kanskje se noen hovedtrekk. Ut fra hva du skriver, virker det som tenningskurvene dine ikke er riktige, men å si hva som er riktig uten bremsebenk eller bankeføler kan ikke jeg. Vet ikke om jeg skal kalle det læreprosess, men bankeføleren gjør at den senker tenninga en god del, og sniker seg sakte opp igjen for å føle etter ny bank. Om '730'n har noe map for å huske bank fra last vs turtall vet jeg ikke, men nyere styreenheter har ofte dette. Kjører du noe standard oppsett med tanke på topper, kam og komp, ettersom leverandøren kan si at "denne chip'en er riktig", og derfor har et oppsett som funker, eller er det tilnærmingsverdier etter tommelfingerregler og "hva som pleier å gå bra"? MAF-systemer med bankeføler er mye mer tilgivende for feiljusteringer, men det vet du vel desverre alt om. Juster blanding nogenlunde riktig utfra lambdaverdi, så 2 og 2 grader fortenning opp fra 0, og lytt nøye etter bank hver gang. Bytt gjerne potter til noen med mer lyddemping, eller fiks til noe med et stetoskop på motoren for å høre etter bank. Vet ikke om så mye mer å tilby desverre. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet April 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 Takker for hjelp. Skal ut og prøve i morgen å se om jeg kan få liv i den. Systemet jeg kjøpte ble kjøpt med alle motor spesifikasjoner, både kam og topper, porting mm er fortalt til han Olle som driver creative fuelinjection. Han laget en CA chip, og motoren startet og gikk. Logget og sendte inn chip, så programerte han den om. Gjorde dette et par ganger til, og nå mener han den skal funke.. Men jeg er ikke enig:) Har du et tlf nr, og en mail adresse, kan jeg sende deg den siste loggen, så kan du se hva du tror. Banskesensoren er tatt bort da den ikke trengs sier han.. Om jeg kan koble den på veit jeg ikke, men det ledningsnettet jeg fikk med har ikke kontakt til dette. Har en bankeføler, så kan jo se om det funker om den ikke er fjernet i chippen eller no. Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.