Gå til innhold

Min Audi 100 Quattro 89`

Ranger emnet

Volvoturbo240

Anbefalte innlegg

Hei! Tenkte å lage en liten tråd om min audi!

Bilen er en Audi 100 quattro sport! Den har v8 understell/drivlinje og v8 bremser, Gule justerbare koni og noe annet ekstra som fulgte med den sport varianten. Bilen er en 89 mod så den har det gamle karroseriet men det nye interiøret og sperre på bakakselen!

Utsendemessig har den 15" felger og mørke lykter. (orginalt)

har noen bilder:

Audi100006.jpg

Audi100004.jpg

Har bytta bakpotta får å få litt mere lyd og litt oppgradert utseende. Legger ut bilde av det senere!

Interiøret er i ganske bra stand! Men svartere en hva det ser ut som på bildene..

Audi100001.jpg

Audi100008.jpg

Videre planer er å bli kvitt litt motorfusk og ta et par rustflekker. Skal også inn på verksted å rette høyre bakdør etter at en kamerat lånte bilen å kræsjan!

Har også lyst til å sette inn en 2,2 20v turbo motor til neste vinter!

Feedback ønskes! Tips og triks, har ikke mye peil på audi da jeg kjøpte denne i høst.. har bare drevet med volvo tideligere!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var fin den der ja:)

Det eneste tipset jeg vil gi deg er at du setter på en 200 front. Blir liksom en helt annen bil med en gang da. Hvertfall fjern den grillen med chrome list rundt, det er ikke pent på en slik bil:)

Men er det Ufo bremser på denne da, siden det er V8 bremser liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig pen bil. Men få fjerna hengerfestet og emblemene på bakluka :P 18" felger hadde gjort seg og litt senking.

Ellers så syns jeg du kan beholde 100 fronten, må si jeg liker den bedre enn 200 fronten, selv om ikke alle er enige hehe :boxing

98 Audi a6 1,8tq

92 Vw Passat 1.9tdk

82 MB Gelenderwagen 300Td

X 85 Audi 100cs quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry my bad! Bremsene er fra 20vt! hehe.. jeg ble fortalt at 20vt og v8 har de samme bremsene! Bremseklossene ble bytta får et par år siden og audi 100 bremseklosser passer ikke, De som er i nå er fra bmw 520 faktisk!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sport ja...Ikke mange av disse her:) Tøffe saker..

Men du har heller ikke V8drivlinje..For du har vanlig bakdiff hvertfall..V8 har TORSEN bakdiff, du har vanlig med manuel vacum sperre på :)

UFO-bremser ser du fort om du har. Det er en stygg "stålfelg" innafor felgen. Calipter på innsiden og ikke på utsiden av bremseskiva..

Men om det ikke er bytta noe på denne, så har den ikke noe spesielle bremser etter hva jeg vet.

Og når det gjelder ting som passer, så passer fjørbeina forran fra 100/200/200 20v/V8/urS4 og urS6 om en annen :) innenfor type44 så passer egentlig alt om en annen...

Gule Koni er heller ikke noe som fulgte med sportutgaven :)

En 100 sport er en vanlig 100 quattro, som har fått "facelift" dash, sportskinn, 10vT og 200 20v skjermer og hjulbuer..

Det er egentlig alt..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider