Gå til innhold

Min Audi 100 Quattro 89`

Ranger emnet

Volvoturbo240

Anbefalte innlegg

Blåser litt liv i denne igjen jeg!

Er for tiden jeg som har denne bilen.

Står enda med samme motoren, men har nå fått fmic, rs2 manifoil og straks nye chipper.

Bilen har tydeligvis vært ihjelkjørt en gang i tiden... Har byttet alt av bærearmer, foringer, kuler, camberstag, dempere, girkasse og motorfester, lager, skiver og klosser var slitt til stålet..

Girkassen hadde knust 2 gir, motoren høres ut som en hundeleke og bilen kutter tvert på trykk.

Frontruten var knust og bilen generelt sett så temmelig utslitt ut..

Fikk kjøreforbud på eu kontrollen uken etter at jeg kjørte bilen 25mil fra der jeg kjøpte den.. :uhhmmwhat?:

Fikk 20-2er feil, 7-1er feil og 1-3er feil på bremsene.

Men nå idag fikk den nytt liv etter 1 mnd i garasjen!

Venter bare på neste lønning så jeg får tatt resten av slitedelene som må byttes.

Bilen får 034motorsport sitt gt3071r 440hk kitt etterhvert jeg får prioritert det :)

Om noen har el.skjema på c3 karosseri og s4 motor skrik ut! Trenger det sårt! Ser ut som om en barnehage har vært å koblet i motorrommet.. No offence :)

Bra noen gidder å fikse den! Jeg hadde egentlig tenkt å bytte alt av foringer å fjære/dempere og alt av bremser på den selv.. Hadde begynt å handle inn deler og! men når en kamerat skulle låne den en dag å tok knekken på girkassa så ble det aldri så jeg gidda å ta den! Ble ståenden lenge til jeg kjøpte en V8 4,2 å heiv på twinturbo på den istede!

Elnettet var uklipt når jeg sendte den fra meg :) Kun henta ut de 2-3 ledningene som trengs for å få starta motoren! men hørte at han som kjøpte den av meg hadde noen problemer med instrumentpanelet å kobla litt sjøl..? Frontruta var hel også! Ikke laga den ulyd heller, men den hadde stått i 2 år å la merke til at den smånappa litt når den fikk ladetrykk når jeg solgte den, som rep objekt btw! Det var forøvrig også nye lager foran å camberstagene var kjørt et år eller 2!

Men det e jo over 1 år siden jeg solgte den, vet ikke hvordan den har blitt behandla etter at den for hærifra..

Endret av Volvoturbo240

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror nok den har blitt heftig ramponert!

Bærekulene foran er så løs at de henger og slenger :P Camberstagene bak har fullstendig ødelagte kuler og på begge sider..

Jeg har vært en del borti de motorene her før, har hatt 3 s4 2,2 som forøvrig har vært i småbiter omtrent alle sammen. Men kjenner ikke helt igjen ledningsnettet.. Hvilken bil er det fra?

Og det virker som at tomgangsregulatoren ikke er noe funksjon i og. Dauer på tomgang. Så lurer på feilkobling..

Ellers elektrisk funker alt utenom temp sensor og turteller.

Skal se om jeg får igang den andre pcn min og får lagt ut litt oppdaterte bilder på hvordan ting er på den nå.

Btw: Kom over denne tråden helt tilfeldig på google, og takke f* for det. Hadde aldri gjettet at jeg måtte ha bmw e34 klosser foran! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok den har blitt heftig ramponert!

Bærekulene foran er så løs at de henger og slenger :P Camberstagene bak har fullstendig ødelagte kuler og på begge sider..

Jeg har vært en del borti de motorene her før, har hatt 3 s4 2,2 som forøvrig har vært i småbiter omtrent alle sammen. Men kjenner ikke helt igjen ledningsnettet.. Hvilken bil er det fra?

Og det virker som at tomgangsregulatoren ikke er noe funksjon i og. Dauer på tomgang. Så lurer på feilkobling..

Ellers elektrisk funker alt utenom temp sensor og turteller.

Skal se om jeg får igang den andre pcn min og får lagt ut litt oppdaterte bilder på hvordan ting er på den nå.

Btw: Kom over denne tråden helt tilfeldig på google, og takke f* for det. Hadde aldri gjettet at jeg måtte ha bmw e34 klosser foran! :D

Motoren er fra en 96 s6. km ca 150k når jeg hadde den.

Bremseklosser fra bmw ja! Skjønte fint lite når jeg skulle handle klosser! møller å mekonomen hadde ikke en jævla klosse som passa! tok ut en klosse å fikk samenligne og fant den bmw klossen som passa tilslutt!

synd den har blitt behandla så dårlig.. Bilen har vært i familiens eie siden 96 til jeg solgte den!

btw, fikk du med bremseskivene? jeg kjøpte 4 nye bremboskiver til den like før jeg solgte den!

Endret av Volvoturbo240

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er fra en 96 s6. km ca 150k når jeg hadde den.

Bremseklosser fra bmw ja! Skjønte fint lite når jeg skulle handle klosser! møller å mekonomen hadde ikke en jævla klosse som passa! tok ut en klosse å fikk samenligne og fant den bmw klossen som passa tilslutt!

synd den har blitt behandla så dårlig.. Bilen har vært i familiens eie siden 96 til jeg solgte den!

btw, fikk du med bremseskivene? jeg kjøpte 4 nye bremboskiver til den like før jeg solgte den!

Jepp de skivene fulgte heldigvis med ja! Sparte meg noen kroner der ;)

Vært i familiens eie såpass lenge altså? Skulle nesten tro det var litt bedre historikk på bilen da, men fulgte ingen papirer med bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da var bilen på bakken igjen og etter noen timer feilsøk pga. den ikke ville starte, men ga både gnist og bensin. Løsningen var at pinne 27 på hjernen skulle ha 12v men bare fikk 3,5v.

Men den kubber ennå tvert på tomgang, tomgangsregulatoren kan umulig fungere i det hele tatt.. Nappet av kontakten på den og heller ingen forskjell da, skulle vell lagt seg på 1000rpm +- litt når den er spenningsløs..

Fjusker og litt når den holdes på 1000rpm og ved pådrag med bånn spiker kjennes det ut som om en sylinder mister tenningen når ladetrykket kommer.. butter skikkelig imot.

Har nye plugger, bosh platina. Nye hetter og skal måle coilene etterhvert, men alt så ihvertfall bra ut..

Noen forslag?

Fmicn er temmelig bra jallamekket, men funker!

post-62036-1380485320344_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 1 month later...

Klarer helt ærlig ikke å gi opp bilen heller før den er på skilter igjen.. Damen er uenig med den avgjørelsen..

Men men..

Nytt nå:

Nye 034motorsport high output coiler

Nye 17/45-235 felger og dekk

Jonus oppsett på ca 410hk som nå er ferdig montert.

Men fjusker faen enda. Tror jeg må røske ut alt av ledninger og legge det på nytt..

Om det ikke funker må jeg nok til med datasprut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider