Gå til innhold

For høy tomgang (Golf MK1 GTi)

Ranger emnet


Dinglevims

Anbefalte innlegg

Originally posted by Dinglevims

Skulle ut og kjøre isted, men da jeg startet bilen lå tomgangen på ca 2000 rpm. Alt ser ut til å være som det pleier under panseret. Noen som vet hva det kan være?

 

Bilen er forresten en 1983 Golf GTi

 

Jeg hadde en venn som hadde det samme på Sonata'en sin ..Der hva det bare en liten justering som skulle til på det som styrer tomgangen. Kostet 200 kr for å få det justert.

 

Det er forresten ikke uvanlig at gamle biler ligger litt høyt på turtallet når motoren er kald. Det hadde jeg på den gamle 1988 626 også. Når motoren ble varm forsvant det hver gang.

 

Sev:D

- 1995 Bmw E36 325i coupe

X - 1995 VW Golf GTi - Solgt

X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen

X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt

X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt

 

-------------Sev/Bergen--------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Suveren

 

Jeg hadde en venn som hadde det samme på Sonata'en sin ..Der hva det bare en liten justering som skulle til på det som styrer tomgangen. Kostet 200 kr for å få det justert.

 

Det er forresten ikke uvanlig at gamle biler ligger litt høyt på turtallet når motoren er kald. Det hadde jeg på den gamle 1988 626 også. Når motoren ble varm forsvant det hver gang.

 

Sev:D

 

SÅnn er det på bilene våres å, er det ikke en slags for for autochoke?

-93 Audi 80 2.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Suveren

Det er forresten ikke uvanlig at gamle biler ligger litt høyt på turtallet når motoren er kald. Det hadde jeg på den gamle 1988 626 også. Når motoren ble varm forsvant det hver gang.

 

Sev:D

 

Men bilen min ligger på 2000 rpm uansett om den er varm eller kald. Får ta en titt på dette etter jobben idag...

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen idé om hva det kan være? Er ikke falsk luft. Bilen går helt jevnt på 2000 rpm. Ikke over og ikke under. Virker helt fin å kjøre. Drar like bra som den pleier og det er ikke noe fusking eller annet tull.

 

Faen så irriterend å stå i kryss og lignende med...

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å peil oljen.

hadde samme prob. på en bil, og da var det flotørkammerene i forgasserne som ikke stengte, slik at det kom bensin i oljen. bensindampen som ble utviklet, hevet turtallet til ca 3000 o/min. nå har vel ikke du forgassere, men kan hende det kan bli noe tull med insprøytinga å? bare en tanke..

på min bil var det ca dobbelt så mye olje som det skulle være, men da hadde bilen vært tullete ei stund. lukter og litt besin av oljen.

Porsche 911, Ford 15M RS, Suzuki vx800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daggis

Kom på en ting, gasswaieren er ikke treg da? Har vært borti det før. Den gikk ikke helt tilbake, og økte dermed tomgangen litt.

 

Niks... Har sjekka det også... Begynner å irritere meg skikkelig dette her. Klarer ikke å finne noen grunn til at den skal være sånn.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GTi'en har ikkje chock eller gasser, det er insprut.

 

Det er en kaldstart luftventil på baksiden av innsuget mener jeg, virker som det kan være den som står åpen heile tida. Det er en svart "dyselignende" ventil. Du kan jo prøve å fikle litt på den. :) Dra ut kontakten og se om det skjer noe..

Ein dumstut trur vël om alle som helsar blidt.

Han merkar slett ikkje dei legg snarer for han, om han sit i hop med dei lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tusj over der det står 2000 på turtelleren og skriv 950 istedenfor....

2000 er vel ikke så ille, hadde vært værre om den konstant lå på turtallsperra.:D

 

Prøv å trå klampen i bånn en liten stund, kanskje den "resetter" seg når den detter ned igjen?

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nitrofish

Bare tusj over der det står 2000 på turtelleren og skriv 950 istedenfor....

2000 er vel ikke så ille, hadde vært værre om den konstant lå på turtallsperra.:D

 

Prøv å trå klampen i bånn en liten stund, kanskje den "resetter" seg når den detter ned igjen?

 

Synes lyden er helt grusom. Bråker forferdelig mye i forhold til 1000 rpm.

 

Har prøvd litt sånt allerede. Har prøvd å kjøre pent, har prøvd å kjøre gris, kjørt sakte og kjørt fort. 2000 rpm blir det uansett når jeg stopper.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår