GMV Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 Hvor får man tak i ca 3mm tykke glassfiberplater man kan lage dørtrekk av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 Hvor får man tak i ca 3mm tykke glassfiberplater man kan lage dørtrekk av? Er du ute etter ferdig herda plater eller ? Aldri sett det, og 3mm er jo ganske tykt til å være uherda duk. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auditq Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 http://www.bussbygg.no Ring hit og spør hva det koster for noen biter, er sikkert ikke billig men... Siter 99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036 85' Mærche X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 Vet det finnes ferdige plater som brukes i lastebil industrien. De hadde det der jeg jobbet før, men de har det ikke nå lengre. Hadde vært enkelt med slike, og bare saget ut plata og siden lakkert den i sort matt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brille2k Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 Hørtes enkelt men utrolig jalla ut må jeg si.. er vel bedre å hanlde det du trenger å bruke ett gammelt dørtrekk som støpeform og forme det litt slik du vil ha det selv? Siter Min Link om mitt prosjekt http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=771629#post771629 Mine Modell Biler... http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1735563#post1735563 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 Hørtes enkelt men utrolig jalla ut må jeg si.. er vel bedre å hanlde det du trenger å bruke ett gammelt dørtrekk som støpeform og forme det litt slik du vil ha det selv? Her snakker vi om en ren race bil, og det er minst mulig vekt til en rimelig penge det er snakk om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Her snakker vi om en ren race bil, og det er minst mulig vekt til en rimelig penge det er snakk om. Hvorfor ikke bruke en blikkplate. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Hvorfor ikke bruke en blikkplate. Da kan jeg jo like så godt kjøre med orginale dørtrekk, for blikkplata må være ganske tykk for at den ikke skal slå seg, og da veier jo den mye mere enn dørtrekket.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Det er enkelt å støpe glassfiberplater selv. Hos en glass/vindu forhandler har de punkterte vinduer som du kan få gratis. Finn et vindu som ser grei ut på overflaten, så er det bare å polere og støpe med gelcoat og glassfiber. Et fyldig lag med gelcoat også 4-6 lag med 450g duk. Husk å rulle. Resultatet blir blank og fin gelcoatoverflate! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Det er enkelt å støpe glassfiberplater selv. Hos en glass/vindu forhandler har de punkterte vinduer som du kan få gratis. Finn et vindu som ser grei ut på overflaten, så er det bare å polere og støpe med gelcoat og glassfiber. Et fyldig lag med gelcoat også 4-6 lag med 450g duk. Husk å rulle. Resultatet blir blank og fin gelcoatoverflate! 4-6lag ??? Har du tenkt til å sparke inn dørtrekkene dine eller ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Det var kanskje litt mye til dørtrekk. 2-3 da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Nå er jo somregel dørtrekk laget i papp og plast. Det er ikke mye vekt å spare ved å gå over til gf. Om du knekker blikk`n riktig, så vil den ikke slå seg. Og den vil ikke knuse som glassfiber. Så den først gir etter splinter dens seg opp. Og det kan ikke være mye gøy å få inn siden. (med sikkerhet i tanken) Kast ut dem bak og bruk dem du har foran. Det er mer vekt å hente andre plasser enn å bruke tiden på å lage noen plater. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Har ikke Auka no materiale du får kjøpt mon tro? ellers så kan jeg godt lage noen til deg.. Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Har ikke Auka no materiale du får kjøpt mon tro? ellers så kan jeg godt lage noen til deg.. Vil ha noe som dekker bakdørene ettersom alt bak er kappet ut. Om jeg bytter forran slipper jeg de tunge dørhåndtakene, så ja jeg vil bytte. Dessuten begynner bilen å bli lettet på de fleste plassene. Har allerede vært der å spurt på Auka, de hadde bare på rulle, og dvs at det er vanskelig å få til å ligge rett. Jeg vet de hadde plater på ca 120x240 tidligere, men ikke nå lengre. Jobbet der selv for 2år siden serru.:volvsmile Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal C. Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Holoy! Fikser de platene jeg. Hvor tykke, i vanelig glassfiber og polyester eller epoxy? Siter Paal C. Ram SRT 10 "Lekebil" Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest" http://www.HPComposites.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg