Gå til innhold

Bilstein eller Koni?

Ranger emnet


Ford-for-ever

Anbefalte innlegg

Hei! har akkurat montert 40mm lesjoførs senkesettet mitt men det er liksom noe som mangler så jeg har bestemt meg for å bytte ut orginal demperene fram og bak med noen fra Koni eller Bilstein? Noen som kan fortelle meg hvilke av disse jeg burde velge? og eventuelt hvorfor?

mvh kristoffer

"Bruk vett, ligg bredt"

- Volvo 740 GL slow edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstein er ihvertfall helt værst, dobbelt så tjukt stempel i Clubsport dempera, i forhold til gule koni..

 

Jeg hadde gått for bilstein:)

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååh nå kjenner jeg det koker!;)

godt folk tar til fornuft

*om du har mulighet, hold en bilsteindemper i ene hånda, og en koni i andre;)

 

hehe, kan spare mange kilo på koni, og kjøre fra bilsteinfolk pga lavere vekt:fingers: :D:D..... sålenge det går rett fram da, vel og merke;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha .. Og hvis man tar ut interiør, og alt annet man ikke må ha for å kjøre bilen, ja da går det enda fortere...jaja :ahahahhaha:

 

faktisk hjelper det jævla mye å ta ut interiøret... spesielt asfaltplater, etz. kan fort fjerne 80 kilo, og det merker du fort. Ikke bare pga bilen blir "lettere" på vekta, men du har mindere masse å dra opp i fart, etz.... men på en gammal bakhjulstrekk av en volvo, så er det begrensa hvor mye man KAN gjøre da..

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

radial, når sant skal sies, så har det lite for seg å gå hardt til verks med vekt sparing inv. før en har spart på ufjøra vekt, som bremser felg osv.. er det som er værst.. men ja klart totalvekt og har myye mer å si enn hva mange er klar over!

 

hort på gata* jammen faen, han har jo 400hk, han kan ikke gitt gass når han blir frakjørt av en med bare 250...?

 

heh vekt og effekt ligge side om side(nesten hvertfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår