Gå til innhold

div spm om meguiars produkter

Ranger emnet

shibbyvolvo

Anbefalte innlegg

har nå kjøpt:

Meguiar Nxt Gener. Car Wash 1,9 liter

Meguiar Nxt Gener.Tech Wax 532 ml

Meguiar Nxt Gener. Speed Detailer. 710ml

Meguiar Vaskevott

Meguiar Polish Applicator. Pk. 4 stk

Meguiar Supreme Mikrofiberklut

Meguiar Water Magnet Drying Towel. NOK

Gold Class Trim Detailer 296 ml

Meguiar Quik Clay Detailing System

Meguiar Scratch X Ripefjerner

Trenger jeg polish i tillegg?(bruker ikke maskin)

I hvilken rekkefølge skal dette på?(tenker hvis jeg må ha polish også)

ser noen har vaskebøtte med "rist" i bunnen. hvor får jeg tak i dette?

Kan jeg bruke scratch-x på ulakkerte plaststøtfangere?

takker på svar, og satser på shiny bil:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du deg ei bra pakke!

-Vask

-Clay

-Scratch X

(ikke legg på store flater, legg på og tørk av med en gang, frem og tilbake, ikke rundt og rundt)

-Megs Nxt tech wax

(legg gjerne på hele bilen (dvs lakken), la tørke, og fjern)

Scratch X ville jeg ikke brukt på ulakkerte fangere, der må du bruke Trim detailer (les på flaska til trim detailer, så jeg ikke sier noe feil, mener den er til plast?).

Vaskebøtte med rist er GritGuard. Norsk prol el http://www.autogeek.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får håpe på fint vær, må ta litt rust, montere lykter og litt annet før jeg vaske og polerer ordentlig. må nesten være klar til 21 april og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M81 Hand Polish er meget bra får å skape dybde i lakken, Har null renseeffekt, er bare får å "feite" opp lakken å skape glans og dyde...Gir oss den ettertraktede "weet-looken"

Kan sammenlignes en del med M07 Show car Glaze, bare at den gir enda mere dybde en m81.

hvordan blir det med scratchX, så #81 Polish og til slutt NXT paste wax?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NXT wax har en mild rens i seg, så den fjerner noe av det du legger under. det er en type AIO wax (all-in-one) Skal du legge på i "lag" skal du bruke en voks HELT uten rens for best resultat. NXT bla er ikke noe vits i å legge på i lag. Du ser det ofte på paden at det er rens i polishen/voksen da den blir møkkete. Har skjønt at noen på megs forumet mener at NXT ikke skulle vært kalt wax, da den er en mild type AIO. (om Mr Meguiars kan korrigere meg her om jeg tar feil er det bra, ikke bombesikker)

Meguiars MG 16/20/21 kan legges på i lag mener jeg, samme med Pinnacle Liquid Souveran, Souveran wax, P21s Carnauba wax, generelt voks uten rensemidler. Husk å la det herde i ca i døgn før neste lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...