Gå til innhold

pris på b280e stempler?

Ranger emnet


Morgis

Anbefalte innlegg

hei,

ang b280 ville jeg laget en konto på turbobricks

 

http://forums.turbobricks.com

 

det fins flere folk med peil på prv-6 der, enn på dette forumet tror jeg.. bla.a. alternative kilder for deler enn volvo, 24v topper, o.l., som går ann å hive på prv6'en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

ang b280 ville jeg laget en konto på turbobricks

 

http://forums.turbobricks.com

 

det fins flere folk med peil på prv-6 der, enn på dette forumet tror jeg.. bla.a. alternative kilder for deler enn volvo, 24v topper, o.l., som går ann å hive på prv6'en

jess. har konto der. men orker ikke å begynne å handle deler utenlands. dårlig erfaring med det :)

 

Har forresten kontakt med en fra osloområdet som mulignes har delene jeg trenger.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jess. har konto der. men orker ikke å begynne å handle deler utenlands. dårlig erfaring med det :)

 

Har forresten kontakt med en fra osloområdet som mulignes har delene jeg trenger.

 

Jeg fikk en gang vondt i magen etter jeg spiste.

 

---

 

Hva er planene fremover nå da?

Originalmotor? 24v taopp? lavkomp stempler?

twinturbo? eller biturbo heter det vel.. compressor?

 

ps. jeg har utallige handler fra utlandet og har aldri blitt svindlet. Har derimot blitt svindlet over småsummer i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en gang vondt i magen etter jeg spiste.

 

---

 

Hva er planene fremover nå da?

Originalmotor? 24v taopp? lavkomp stempler?

twinturbo? eller biturbo heter det vel.. compressor?

 

ps. jeg har utallige handler fra utlandet og har aldri blitt svindlet. Har derimot blitt svindlet over småsummer i Norge.

 

har også mange gode erfaringer med handel fra utlandet, det er ikke det.

Men..

24v topp hadde vært morro, men er ikke noe effekt å hente med dem samt deler er vanskelige å oppdrive pga svært få ble bygd.

Turbo hadde også vært morro, men ettersom jeg velger å beholde K-jet systemet så er den utelukket.

 

Planen er da istedet B280 blokka jeg fikk av deg da den har bedre olje og kjølekanaler og bedre sylindervegger og pakninger.

B280E stempler (for høyest mulig komp.(10:0:1)

B280E eller B28E (1980)kammer for høyest mulig løft.

B28 veiv for å beholde 90graders profilen fremfor 60 i den nye.

B27 topp (for å få mer konsentrert forbrenningskammer) med B280 ventiler.

B28E innsug.

B280 kjededeksler for å få bedre flyt i oljereturen fra toppene.

 

Dette er gjort av en kar fra nederland jeg holder kontakten med og motoren hans ble målt til 167KW ved 4700rpm som da er rundt 185hester. Den var da i tilegg portet og hadde custom grenrør.

 

Så jeg får se om mitt prosjekt blir nesten like vellykket.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

167 kW = 226 hk

 

Hvorfor vil du ha 90 graders veiv? Det gir jo bare rufsete gange...

 

mye finere lyd av 90graderen da den sviver litt grovere og det er kun må tomgang dem rister mer. Ikke merkbart ellers på registeret ;)

 

Smaken er som baken. :D

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da må du også ha 90 graders kam, men det vet du antageligvis...

 

kammene er like. ikke spør meg hvorfor, men har studert dem nøye men klarer ikke helt å finne noen forklaring på det.

Tenningen er forskjellig på motorene men kammene er like så hvordan det er gjort er usikkert.

 

Forskjellen jeg kunne finne var at B280 kammene mangler drevet i bakkant av høyre kam til fordeleren da dem har fordeleren i forkant på venstre side

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser også på oktanverdien som et hinder. blir morro å se hva den takler :)

 

Kan ikke bli slappere enn B27F motoren hvertfall, selv om den faktisk kjører fra Sierra 2,0 IS med trimkam som har ca samme effekten.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kammene er like. ikke spør meg hvorfor, men har studert dem nøye men klarer ikke helt å finne noen forklaring på det.

Tenningen er forskjellig på motorene men kammene er like så hvordan det er gjort er usikkert.

 

Forskjellen jeg kunne finne var at B280 kammene mangler drevet i bakkant av høyre kam til fordeleren da dem har fordeleren i forkant på venstre side

 

Tror jeg har en forklaring på hvorfor kammene er like. De styrer jo hver sin sylinderrad. Og veiva har vel bare fått forskjøvet vinkelen mellom hver sylinderrad, ikke mellom hver enkelt sylinder. Dermed burde kammene kunne være like, men timingen annerledes. Hmmm, jo. Det hørtes lurt ut...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har en forklaring på hvorfor kammene er like. De styrer jo hver sin sylinderrad. Og veiva har vel bare fått forskjøvet vinkelen mellom hver sylinderrad, ikke mellom hver enkelt sylinder. Dermed burde kammene kunne være like, men timingen annerledes. Hmmm, jo. Det hørtes lurt ut...

 

kan høres vitenskapelig ut det der ja :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår