Morgis Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 hva koster stempler til B280E nye? evnt hva ligger vanlige B230 stempler på i pris? Trenger et lite overblikk hva jeg må ut med hvis jeg skal handle. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Follostyling Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 hey.. jeg har noen b280/b28 dele motorer stående hvis noen er hypp.. Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 hei, ang b280 ville jeg laget en konto på turbobricks http://forums.turbobricks.com det fins flere folk med peil på prv-6 der, enn på dette forumet tror jeg.. bla.a. alternative kilder for deler enn volvo, 24v topper, o.l., som går ann å hive på prv6'en Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet April 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 hei,ang b280 ville jeg laget en konto på turbobricks http://forums.turbobricks.com det fins flere folk med peil på prv-6 der, enn på dette forumet tror jeg.. bla.a. alternative kilder for deler enn volvo, 24v topper, o.l., som går ann å hive på prv6'en jess. har konto der. men orker ikke å begynne å handle deler utenlands. dårlig erfaring med det :) Har forresten kontakt med en fra osloområdet som mulignes har delene jeg trenger. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 jess. har konto der. men orker ikke å begynne å handle deler utenlands. dårlig erfaring med det :) Har forresten kontakt med en fra osloområdet som mulignes har delene jeg trenger. Jeg fikk en gang vondt i magen etter jeg spiste. --- Hva er planene fremover nå da? Originalmotor? 24v taopp? lavkomp stempler? twinturbo? eller biturbo heter det vel.. compressor? ps. jeg har utallige handler fra utlandet og har aldri blitt svindlet. Har derimot blitt svindlet over småsummer i Norge. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet April 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 Jeg fikk en gang vondt i magen etter jeg spiste. --- Hva er planene fremover nå da? Originalmotor? 24v taopp? lavkomp stempler? twinturbo? eller biturbo heter det vel.. compressor? ps. jeg har utallige handler fra utlandet og har aldri blitt svindlet. Har derimot blitt svindlet over småsummer i Norge. har også mange gode erfaringer med handel fra utlandet, det er ikke det. Men.. 24v topp hadde vært morro, men er ikke noe effekt å hente med dem samt deler er vanskelige å oppdrive pga svært få ble bygd. Turbo hadde også vært morro, men ettersom jeg velger å beholde K-jet systemet så er den utelukket. Planen er da istedet B280 blokka jeg fikk av deg da den har bedre olje og kjølekanaler og bedre sylindervegger og pakninger. B280E stempler (for høyest mulig komp.(10:0:1) B280E eller B28E (1980)kammer for høyest mulig løft. B28 veiv for å beholde 90graders profilen fremfor 60 i den nye. B27 topp (for å få mer konsentrert forbrenningskammer) med B280 ventiler. B28E innsug. B280 kjededeksler for å få bedre flyt i oljereturen fra toppene. Dette er gjort av en kar fra nederland jeg holder kontakten med og motoren hans ble målt til 167KW ved 4700rpm som da er rundt 185hester. Den var da i tilegg portet og hadde custom grenrør. Så jeg får se om mitt prosjekt blir nesten like vellykket. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 167 kW = 226 hk Hvorfor vil du ha 90 graders veiv? Det gir jo bare rufsete gange... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet April 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 167 kW = 226 hk Hvorfor vil du ha 90 graders veiv? Det gir jo bare rufsete gange... mye finere lyd av 90graderen da den sviver litt grovere og det er kun må tomgang dem rister mer. Ikke merkbart ellers på registeret ;) Smaken er som baken. :D Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 da må du også ha 90 graders kam, men det vet du antageligvis... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet April 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 da må du også ha 90 graders kam, men det vet du antageligvis... kammene er like. ikke spør meg hvorfor, men har studert dem nøye men klarer ikke helt å finne noen forklaring på det. Tenningen er forskjellig på motorene men kammene er like så hvordan det er gjort er usikkert. Forskjellen jeg kunne finne var at B280 kammene mangler drevet i bakkant av høyre kam til fordeleren da dem har fordeleren i forkant på venstre side Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 hehe, blir sikkert gromt det her.. vil vel yte bra på E85 den motoren der, om du får justert tenning og bensinmengde Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet April 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 ser også på oktanverdien som et hinder. blir morro å se hva den takler :) Kan ikke bli slappere enn B27F motoren hvertfall, selv om den faktisk kjører fra Sierra 2,0 IS med trimkam som har ca samme effekten. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 kammene er like. ikke spør meg hvorfor, men har studert dem nøye men klarer ikke helt å finne noen forklaring på det.Tenningen er forskjellig på motorene men kammene er like så hvordan det er gjort er usikkert. Forskjellen jeg kunne finne var at B280 kammene mangler drevet i bakkant av høyre kam til fordeleren da dem har fordeleren i forkant på venstre side Tror jeg har en forklaring på hvorfor kammene er like. De styrer jo hver sin sylinderrad. Og veiva har vel bare fått forskjøvet vinkelen mellom hver sylinderrad, ikke mellom hver enkelt sylinder. Dermed burde kammene kunne være like, men timingen annerledes. Hmmm, jo. Det hørtes lurt ut... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet April 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Tror jeg har en forklaring på hvorfor kammene er like. De styrer jo hver sin sylinderrad. Og veiva har vel bare fått forskjøvet vinkelen mellom hver sylinderrad, ikke mellom hver enkelt sylinder. Dermed burde kammene kunne være like, men timingen annerledes. Hmmm, jo. Det hørtes lurt ut... kan høres vitenskapelig ut det der ja :) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 De må stå annerledes i forhold til hverandre altså.... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.