Gå til innhold

EEH: Ford Escort RS Turbo - Banebil

Ranger emnet


Espen the man

Anbefalte innlegg

morsome og kjøre ja det skal deg kjørt fra mange men gamle bilen min.lå så godt i svinga.huff får en tåre i øykroken når jeg tenker på at jeg kvitta meg med den bilen.kanskje jeg skal kaste meg på den bølgen ja hehe.må få ut noen bilder snart da spent på framgangen her

 

Bilder kommer så snart jeg har deler. Står veldig stille nå da jeg ikke har noen deler å fikle med. Kommer så snart som mulig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har det gått litt tid uten en skikkelig bildeoppdatering! Så her kommer det! :)

 

I posten i dag fikk jeg pakke med EFI innsug og blokk med veiv sensor + litt annet snacks.

-

 

 

Spjeld til EFI innsuget:

DSCN4425.jpg

 

Nederste del av EFI innsuget med fuelrail osv:

DSCN4426.jpg

 

Øverste del av EFI innsuget:

DSCN4427.jpg

 

Svinghjul som matcher veivsensoren:

DSCN4428.jpg

 

Den nye blokka, denne skal så fort som mulig blåses ren og renses:

DSCN4429.jpg

 

Hullet til veisensoren i blokka:

DSCN4430.jpg

 

Litt nye deler i de ekstremt fine boksene mine, her er veivsensoren:

DSCN4431.jpg

 

Litt bilder av bilen og plassen + en av mine trofaste hjelpere:

DSCN4432.jpg

 

DSCN4433.jpg

 

DSCN4434.jpg

 

Så starta vi å ta en titt på ledningnettet da noe av dette skal fikses på osv i forbindelse med nytt innsug bla.:

DSCN4437.jpg

 

-

 

Oppdateringer ellers så er kommende arbeidsoppgaver en del lesing og klåring i motorrommet for å få litt mer forståelse for elektronikken.

 

Litt av toppen skal slipes for at toppen ikke skal blokke bensinflowen med tanke på at EFI innsuget er formet for en litt annen type topp.

 

Blokk og andre deler skal sandblåses og lakkes når jeg har tid til det.

 

Det er vel egentlig første prioritet nå inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da har jeg enderlig fått tid til å ta meg noen timer på verkstedet, noe jeg håper jeg kommer til å gjøre en del fremover. Fikk også med kamera idag så blir en del bilder.

 

 

Nye blokka etter syredypping, rens og hona:

DSCN4610.jpg

 

DSCN4612.jpg

 

DSCN4613.jpg

 

DSCN4614.jpg

 

-

 

Maskering før lakking av blokk:

 

DSCN4615.jpg

 

-

 

Starta lakking:

 

DSCN4617.jpg

 

-

 

Ferdig lakkert:

 

DSCN4621.jpg

 

-

 

Innsug maskert og lakkert:

 

DSCN4619.jpg

 

-

 

Innsug ferdig lakka og pussa:

 

DSCN4632.jpg

 

DSCN4631.jpg

 

-

 

Nye deler:

 

DSCN4630.jpg

 

DSCN4629.jpg

 

DSCN4628.jpg

 

-

 

Toppen tilbake fra rens, overhaling og porting:

 

DSCN4627.jpg

 

DSCN4623.jpg

 

DSCN4624.jpg

 

Eksosventil:

DSCN4626.jpg

 

Innsugsventil:

DSCN4625.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hadde håpa å ha den på veien i september en gang med motor og bremser hvertfall bare for å teste den litt før vinteren for å finne ut hva mer som må gjøres før neste sommer og bruke vinteren for det. Her er hvertfall oppdateringene jeg har gjort på et annet forum. Legger de ut her også nå.

 

_________________________________

 

Var innom verkstedet idag og, skulle egentlig jobbe med montering men hadde ikke alt jeg trengte så ble litt pussing av deler osv i steden! :) Her er det litt bilder hvertfall:

 

Veiv:

DSCN4633.jpg

-

Nedre del av innsuget og fuelrailen:

DSCN4635.jpg

 

DSCN4636.jpg

-

Stemplene:

DSCN4637.jpg

 

DSCN4638.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har 2 kamerater og jeg vært på verkstedet over natta! Ble gjort en god del, blandt annet montert veiv, stempler, topp, lakka og montert termostat, lakka bunnpanne og toppdeksel. Så her kommer noen bilder:

 

Nye deler:

Reg reim, vifte reim, olje filter (som jeg tror er feil), termostat, strammehjul, vannpumpe:

DSCN4639.jpg

 

Regreim, vifte reim, oljefilter, termostat:

DSCN4641.jpg

 

Vannpumpe og strammehjul:

DSCN4640.jpg

-

Stempler montert:

DSCN4644.jpg

-

Daniel pusser toppdeksel:

DSCN4647.jpg

-

Montert toppen:

DSCN4648.jpg

-

Bunnpanne lakkert:

DSCN4649.jpg

-

Reimhjul lakkert:

DSCN4650.jpg

-

Termostat lakkert:

DSCN4651.jpg

-

Toppdeksel og termostat lakkert:

DSCN4652.jpg

Og de begge montert:

DSCN4654.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice Nice Nice ! Likte finishen på arbeidet ditt EEH =) Får håpe den går like bra som den er å se på ;)

 

Det håper jeg og, men det beste hadde vært om den gikk bedre enn den var å se på for min del. Elsker performance! ;)

 

 

det er bra espen... bare gjør denne klar til den skal kjøres av mg:d keep it up giiirl

 

Dream on jenta mi! Escorten min skal ikke ha samma skjebne som Corradoen din! :P Men siden det er deg så skal du alltids få lov til å ta den på en spinn så lenge jeg installerer en ekstra brems på passasjersiden. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nede på verkstedet idag også veit dere! Og da ble det demontert bensintank, siden det skal bli plassert en tank i reservehjul brønnen og sveisa brennvegg til den i bagasjen. Har også bestilt ledningsnett nå!

 

Bilde av bilen under med tanken ute:

 

DSCN4747.jpg

 

______________________________________________________________

 

Også lagt ved et lite bilde av starten på frontfanger modden:

 

DSCN4745.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg og, men det beste hadde vært om den gikk bedre enn den var å se på for min del. Elsker performance! ;)
Er du ikke fornøyd så får du korte innsuget litt sånn som jeg sa... Er mest egnet til lave rpm's det der vet du,både fordi plenumet er smått og runnerene lange... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynner å komme seg nå ja! gleder meg sykt mye til dette er ferdig:D:D:D:D

Keep it up Jamba og Crazy frog(Espen)

 

Har jeg liksom blitt Crazy frog nå? Pff, bare Jamba som får sånn fucky ringtone navn. :) Gleder meg jeg og, skal kjøre deg så hardt med den at du blir hardbarka religiøs. ;)

 

Er du ikke fornøyd så får du korte innsuget litt sånn som jeg sa... Er mest egnet til lave rpm's det der vet du,både fordi plenumet er smått og runnerene lange...

 

Du får mekke et til meg for en meget pen pris så skal jeg reklamere litt for deg. Gjør vel egentlig det allerede også men. hehe.. Vil bare få ferdig "standard" oppsettet først også blir det mer modding videre derfra når jeg ser heste-tallet på rulla. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår