Gå til innhold

EEH: Ford Escort RS Turbo - Banebil

Ranger emnet


Espen the man

Anbefalte innlegg

Hvorfor beklager du dette???????

Jeg syns bilder er bra,uansett om det er mobil bilder eller Cannox LEXUS med dillion pixler etc ;)

Mye fokus på det som er mindre viktig,

Syns du er mere en middels flink til å oppdatere postene med bilder,som er meget bra.

Lykke til videre med bilen :)

 

Syntes bare det er så dritt når bildene er så dårlig kvalitet, men legger jo bildene ut uansett for at dere skal få se hva som skjer! :) Så bytter jeg de bare ut etterhvert med bedre bilder.

 

Takk for tilbakemelding og støtte;)

 

Update:

Vært på verkstedet i går og idag.

 

I går:

Tok ut følgende:

Vinduer bak

Ledninger til lys osv bak

Girstang og brakett osv

Brekkstanga

Lister rundt alle dører og bakluke

Lister i dørene til vinduene forran

Speilet på begge sider

Solskjermer

Alle beltene

Klokke i taket

Sveia

Baklyker og egetnlig alt annet inni som var igjen.

 

Idag:

Tok ut følgende:

Frontlykt H.S.

Blinklys forran H.S.

Blinklys siden H.S.

Radiator

IC

Vindusviskere forran

Spyleveskeslanger forran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og syns eksoskanalen i toppen virka noe ruglete/grov i overflata,men det var kansje bare bildet?!?

Ikke ruglete...men litt grov. Med vilje. Speilblank.. = :nono: :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikkje vært enklere(og billigere) å borra hull til svinghjulssensoren enn å kjøpe ei blokk kun for dette?

 

Og syns eksoskanalen i toppen virka noe ruglete/grov i overflata,men det var kansje bare bildet?!?

 

Ellers,bra prosjekt du har gående:cool:

 

Billigere hadde det nok blitt, men ikke enklere. Da jeg fikk tilsendt denna blokka veldig billig fra en bekjent med sensor og ledninger også.

 

Angående portinga så har vi portern min her på forumet som du ser har kommentert under deg: Turboed1. ;) Stoler på at han har gjort detta på riktig vis. :)

 

Takk for støtte også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Er det ikkje innsugskanalen som skal være litt grov da,mens eksoskanalen skal være speilblank?!? Virker mest logisk det...
Niks...speilblanke overflater "suger"... og "surface drag" (effektivt sett luftmotstand) på eksosen,som helst skal ut fort som fy for å skape en (sterkere) returpuls som rensker kammeret og tyvstarter innsugstakten,det vil vi ikke ha... :)

 

Noen sier at forskjellen er minimal. Mulig. Men jeg liker å tenke at "alle monner drar"... Polere forbrenningskammere er også fy,dog av en annen grunn. Og polering er generelt bare masse sløsing av tid,som jeg måtte tatt betalt for...dvs,ville blitt veldig dyrt å betale for si 4 timer med polering som ikke hjelper på effekten.. Kunne egentlig bare brukt en carbide-fres til å forme porten og latt overflaten vært sånn,effekten hadde blitt 99.9% den samme. Men da hadde jeg fått høre det fordi "porten er jo halvferdig"... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har no ingenting for seg å ha eksoskanaler "grove",da fester jo sot seg lettere til veggene.
Jepp. Hvis bestemor kjører til butikken hver dag og aldri varver over 3000 rpm,så gjør det det...
Det samme vil jo gjelde for forbrenningskammeret,ettersom sotavleiringer der er heller ikkje ønska.
Polerte forbrenningskammere / stempeltopper er ikke bra. Man VIL ha et tynt sotlag der,da soten faktisk er som termisk coating å regne og hindrer varmen å trekke ut i aluminiumen. Store mengder sot blir det ikke såfremt ikke bilen er elendig satt opp eller bruker olje som f. Og polerte overflater hindrer bensinen i å løsrive seg fra flatene og forstøve. Flytende bensin i kammeret fører bare til to ting: dårlig gange og end gas detonations.
Store sotavleiringer der kan jo også føre til glødetenning.
Se postene om bestemor / oljeavleiringer over.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe....de fleste bestemødre køyrer vel på 2 gir i 80km/t med 6000rpm:roll:

 

Men eg skjønner ka du vil frem til ;)

 

Er klar over dette med et tynt sotlag er en god ting mht coating,samt dette med at polert overflate mht forstøving.

 

Men på de fleste plassene eg har komt over info angående porting osv står det faktisk at eksos skal ha glatt overflate og innsug skal ha grov overflate.

Alt eg sier er at det er tydeligvis ulike meninger om dette :uhhmmwhat?:

 

Div linker til slike sider: http://www.audisentrum.no/tekniske/Treffpunkt-5%20Basistrimming.pdf

 

http://www.sa-motorsports.com/diyport.aspx

 

Er fortsatt ikkje overbevist om å ikkje polere eksoskanaler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe....de fleste bestemødre køyrer vel på 2 gir i 80km/t med 6000rpm:roll:

 

Men eg skjønner ka du vil frem til ;)

 

Er klar over dette med et tynt sotlag er en god ting mht coating,samt dette med at polert overflate mht forstøving.

 

Men på de fleste plassene eg har komt over info angående porting osv står det faktisk at eksos skal ha glatt overflate og innsug skal ha grov overflate.

Alt eg sier er at det er tydeligvis ulike meninger om dette :uhhmmwhat?:

 

Div linker til slike sider: http://www.audisentrum.no/tekniske/Treffpunkt-5%20Basistrimming.pdf

 

http://www.sa-motorsports.com/diyport.aspx

 

Er fortsatt ikkje overbevist om å ikkje polere eksoskanaler...

Neivel... Da håper jeg for Guds skyld du leser der og åpner opp godt rett under setet i eksosporten,for det fløder mye bedre i flowbenken...og da får man masse effekt :roll: Fra spøk til alvor: På Audi-sida der sies det at porting generelt retter ut kanter og øker tverrsnittet noe... Rart at det da ofte på mange motorer gir mer effekt å plaste igjen innsugsporter og sveise opp eksosporter. Poenget jeg vil frem til er at at porting er så mye mer enn å "vide ut litt",og at hva som funker på en motor kan være helt på trynet på en annen... Eksosporten på RS Turbo'en skulle f.eks. helst vært løftet en god del og krympet noen steder,men det er ikke materiale der til å få det til... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Kan du anbefale ei god bok/bøker om dette emnet og kor en kan få kjøpt den/de? Hadde vært uhyre intressant:titties:
Problemet er at de lærde strides... Jeg har bøker her som ved første øyekast ser ut til å være skrevet av en guru,men som etterhvert viser seg å være skrevet av en kar som alltid har portet etter "line of sight" og aldri testet noe i en flowbenk (eller med wetflow) og derfor har gått skoa litt av seg.

Og karer som har portet 2V-topper (amerikansk Vri-jern) i 40 år kan det,men i mange tilfeller kan de ikke porte 4V-topper,fordi de i mange tilfeller portes på en helt annen måte... Du kan jo lese litt på Mototune's sider http://mototuneusa.com/thanx.htm så får du et inntrykk. Og på http://www.topplocksverkstan.se/index.html har Erland også lagt ut endel teknisk. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår