Gå til innhold

EEH: Ford Escort RS Turbo - Banebil

Ranger emnet


Espen the man

Anbefalte innlegg

Ok, litt ny bildupdate etter at jeg fjerna mer dødvekt. Eneste delen jeg nå ser igjen på bilen utenom et par skruer som ikke holder noe er egentlig bare den gamle bensinpumpe holdern. Den er dratt over gjengene og må tvangsfjernes.

 

Bilder etter fjerning av saker og ting:

 

innsiden.jpg

 

motorrom.jpg

 

-

 

Motoren motivasjonsbilde:

 

motor.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var bruksbilen solgt og forberedelsene til lakkering startet.

 

Det som skal gjøres fremover er:

 

- Matte ned utsiden og rette de ujevnhetene jeg finner. Men med tanke på at bilen ikke har noe som helst rust på utsiden eller steinsprut (som jeg har funnet end) så blir det så godt som bare matting som skal gjøre.

 

- Sveise igjen vindusvisker bak og radioantenne på taket.

 

- Sandblåse motorrom.

 

- Sandblåse innvendig.

 

- Rense av alt av tecyl behandling under.

 

- Sandblåse bort eventuelle rester.

 

- Sende diverse deler (bla. annet understell osv) til pulverlakkering.

 

- Lakkere bilen under (Kanskje i hvit, på tross av at selve bilen blir svart?)

 

- Montere de pulverlakkerte delen på undersiden av bilen så den kommer på hjul.

 

- Sende bilen til lakkereren for lakking av utsiden, innside og motorrom.

 

Før alt dette skjer må jeg også finne ut hva jeg gjør med hull til bur og annet "ekstrautstyr".

 

Noen som vet hva kravene er til montering av bensintank i bagasjen? I såfall MÅ den sveises innenfor en brannvegg om den er godkjent å kunne være i bagasjen. Tenkte sånn fuel cell som skal ligge i reservehjulsbrønnen. Er det noe forskjell på dette når den kommer til banebruk og gatebruk? Den vil jo mest sansynlig bli brukt til begge deler.

 

___________________________________________________________

 

Dagens arbeid:

 

Matta ned det meste av bilen, skal ta en runde til og gå ekstra godt over de flekkene som var blanke etter at jeg vaska bort støvvannet fra våtpussinga:

 

22102007.jpg

 

CAI7S163.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
bump..

skjer det noe mere med bilen eller?

 

Det skjer hele tiden masse, men syntes tilbakemeldingene her er mye mindre enn på ford forumet så har glemt dere bort litt. Beklager! Skal ta en liten oppdatering nå jeg!

 

___________________________________________________________

 

Starten av desember:

 

Da har jeg litt bilder fra litt sveising av hull og rust på gulvet! Alt som er sveisa er ikke rust, bare 2 av stedene er det men tok en del hull osv som bare vil være upraktiske nå som asfalt mattene er ute.

 

ATT00001.jpg

 

ATT000011.jpg

 

__________________________________________________________

 

Slutten av desember:

Jobba litt igjen idag! Sveisa igjen en del hull som ble etter slipinga, sveisa sammen det siste av chassie stativet, sveisa igjen tanklokk, vindusvisker bak og antenna på taket!

Bilder!!:

 

Tetting av hull:

ATT00001-1.jpg

 

Stativ forran ferdig men ikke montert:

ATT0000111.jpg

 

Tanklokk sveisa:

ATT0000122.jpg

 

Visker bak sveisa:

ATT0000133.jpg

 

Chassie stativ bak montert:

ATT00001444.jpg

 

_______________________________________________________

 

Nå for noen dager siden:

 

Dagens oppdatering! Gikk med mye tid til å rigge opp og maskere alle pressenningene for å prøve å holde sanda på et sted så jeg slipper et verksted fult av sand. Men fikk såvidt starta på blåsinga, tror nok jeg trenger litt grovere sand men.

 

Bilder!!:

 

Maskert de fleste vinduene:

ATT00001-2.jpg

-

Alle vinduer maskert:

ATT00002.jpg

-

Pressenning under for å fange sanda som detter gjennom:

ATT00003.jpg

-

Liten flekk som jeg rakk å blåse:

ATT00004.jpg

 

 

Regner med at det blir MYE sandblåsing fremover. Vi får se hva jeg får tid til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annet enn det så har jeg bestemt meg for å søm-sveise hele chassiet.

 

Har fjerna det meste av lakken i bagasjen på gulvet.

 

Resvervehjulsbrønnen skal fjernes og byttes ut med en litt mer firkanta brønn til fordel for fuelcell og batteri som jeg skal få putta nedi der. Kunne bare laget et gulv og lagt alt oppå der, men å senke det ned i en kasse gir lavere tyngdepunkt og ser penere ut når man ser fra innsiden.

 

Har fjerna en del tectyl under, men mer skal fjernes så fort den står på siden i chassie stativet som er på noen av bildene, så skal jeg lakkere den under selv. Har bestemt meg for å lakkere bilen hvit under og sort ellers.

 

Fuelcell og bensinpumpe er bestilt fra Amerika for et par uker siden, håper den er her snart.

 

Kommer ikke på så mye mer i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur ute og la fra meg delene, men klarte ikke la være og jobbe litt også! Så endte med at jeg testa den nye kompressoren, mye bedre enn den gamle. Mye bedre å jobbe med, holdt bra på trykket selv om jeg brukte hele tiden på høy bar.

 

Resultat av litt blåsing på gulvet bak føreren og litt rundt der brekket skal være osv.:

ATT00001-6.jpg

 

Ganske lett å se hvor det er blåst!:P Satser på å bli ferdig med den delen innen neste helg.. Så er det klart for å gjøre det siste av sveising osv som må gjøres på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du måfor all del ikke "glemme" oss ;) Vi sitter her å leser vi :D

 

Kanskje vi bør ta en skjerpings på tilbakemeldinger :D:D

 

Bilen blir kjempeflott! Virker ganske gjennomført da :)

 

Husker ikke om det sto noe om det men, hva var ønsketallet på HK?

 

Keep up the good work :D

[x]91' Opel Vectra 4x4

[x]87' Opel Kadett Gsi

[x]90' Opel Vectra

[x]89' Opel Vectra 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du måfor all del ikke "glemme" oss ;) Vi sitter her å leser vi :D

 

Kanskje vi bør ta en skjerpings på tilbakemeldinger :D:D

 

Bilen blir kjempeflott! Virker ganske gjennomført da :)

 

Husker ikke om det sto noe om det men, hva var ønsketallet på HK?

 

Keep up the good work :D

 

Mye folk som leser her men er koselig med tilbakemeldinger også. :)

 

Bra du liker prosjektet. :D

 

Er fornøyd med alt over 200. Men folk som gjetter som har kjørt med lignende oppsett ser ut til å tippe alt mellom 230 og 280. Så blir spennende og benke den. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, siden folk var flink på tilbakemeldingene idag så gidder jeg å legge ut dagens arbeid her også. hehe..

 

__________________________________________

 

Mer blåsing! Bilder taler for seg selv. :P

 

Gulv og "gulvstolpe"

ATT000012.jpg

-

"Tunellen"

ATT000013.jpg

-

Hullet til girstanga:

ATT000014.jpg

-

Kaos? Mye å rydde opp etterpå?:o

ATT000015.jpg

 

Mer blir gjort i morgen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår