Gå til innhold

Stoppa i teknisk idag DOH

Ranger emnet

748R

Anbefalte innlegg

Får egentlig ikke godkjent 240 med 35 mm (SOM ER LESJÖFORS!) med orginale dempere heller.

jeg fikk godkjent mine lesjöfors fjærer med originale dempere uten problemer,var inne først med et sett fjærer jeg lånte av en kompis men da ble fjæra løs når de jekket opp bilen på bt.men null problemer med lesjöfors fjærene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med Pedersen Racing idag og lesjöfors fjærene er egntlig ikke godkjent senkesett hvis du har V8, men treffer du "riktig" mann på biltilsynet så skal det nok gå greit. Det står i tidligere link i tråden her om godkjente volvo ombygninger att du må ha diesel fjærene som er 13,5 mm tykke. Lesjöfors fjærene er 15mm tykke, så dt kan funke hvis du er heldig, men du har jo ingen garanti for at det vil funke, har tenkt og prøve jeg ihvertfall...

Riding Dirty....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ang papirer så må alt være stempla... Det fikk i allefall jeg pes for når jeg godkjente min... Så dra til volvo og spør etter papirer.. Du må også ha forstillingskontroll på bilen med papir på at alt stemmer der.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, de må jo bli godkjente med V8.

Det står jo de er godjkent for alle 240er og krav for v8 er jo nettop diesel fjærer.

Om senkefjærene er godkjent for diesel (som er tyngre enn v8!!), så må de altså gå fint for V8! Om ikke, så kan man påklage vedtaket

Lenke til kommentar
Del på andre sider