Gå til innhold

Ulyd i b230a

Ranger emnet

Kastel

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørde i dag å plutselig kom det eit h........ fra motoren, hørtes ut som noen dro en kjetting i gjennom motoren. Stoppet for å lokalisere lyden å mener den kommer fra toppen\ventilene 3 syl. så regner med det er en ventil som er kødder.Noen ider om hva kunna ha sjedd ? å er det mye for å få det i orden igjen? Kan reg reima ha hoppet så mange hakk at det blir sånn ulyd? det gjelder som sagt en b230a. takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja lyden er der enda, satt fra meg bilen å lånte en riskoker:(

Bytta motoren for ca 2 mnd siden å den har gått som ei kule å brukt lite olje å alt det der.Kun i dag den svikta eller laga ulyd. den startet lett å gjikk greit til jeg parkerte den ville ikke kjøre i tilfelle det kunne gå enda verre.Tror selv det er en ventil som kødder men har ikke vært bort i ventilene på volvo så står litt fast der hehe har hayens bok men bort¨lånt:( Skal skru av ventildekeselt i morgen å se tilstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg å skrudde av toppdekselet å snuret på reimhjule alle ventilene gjekk som dei skulle:S så tenke jeg jaja får bare fyre opp bilen å se ,men etter bilen gjekk på tomgang i 2 min kom der eit smell fra toppen så jeg slo av motoren "ja den gjekk etter smellen med:P" å skrudde opp toppdekselet enda en gang å da låg der ei rund plate at med den 4 syl skims eller hva det heter der kamen treffer på. hva kunna ha sjedd her ? å hva bør jeg gjør? lettere å bytte ut toppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider