Gå til innhold

Bekreft at denne turbo er gåen...

Ranger emnet


Roberto

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

De holder til på Kongsberg, i Buskerud..

De tok 9500,- for min, og den var til Syclonen, og ganske stor, så vil nok tro det blir litt billigere for deg..

 

En kompis av meg har en S13 og kjøpte en t28BB hos de, pluss bensintrykksregulator, og det kom vel på rundt 15000,-

 

Mvh Geir

'05 Audi A6 TDI

- x '03 Audi A4 TDi Q S-Line

- x '91 Audi S2 Coupe

- x '91 mod. GMC Syclone

- x '92 BMW 520i 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå står bilen delvis i deler (!) og turboen har kanskje slark på 0,1 cm, mens pakningen er helt gone, turboen hadde nok holdt en stund til men siden jeg har en ny en som er helt i orden så setter jeg på den... Og Robert, alle klarer jo å skru av det røret og kjenne på turboen, du har nok ikke memontert så mye som du påstod nei, nå har vi brukt 4 timer på varmedekslene og låsebeslaget på turboen...

91 200SX S13

 

Blitt prosjektbil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HeDEviL

Vel, nå står bilen delvis i deler (!) og turboen har kanskje slark på 0,1 cm, mens pakningen er helt gone, turboen hadde nok holdt en stund til men siden jeg har en ny en som er helt i orden så setter jeg på den... Og Robert, alle klarer jo å skru av det røret og kjenne på turboen, du har nok ikke memontert så mye som du påstod nei, nå har vi brukt 4 timer på varmedekslene og låsebeslaget på turboen...

 

 

Turboen har aksialslark, punktum. om det er en meter eller en mm har ikke noe å si, eller ånei, det var jo kjetil den altvitende jeg snakker med.. ops,my bad:rolleyes:

 

Ja, alle klarer å skru av røret og kjenne på turboen. Noe poeng i det du skriver?

 

Og hvis du ikke tror jeg har "Memontert" så mye som jeg sier, så er det ditt problem, men hvis dere brukte 4 timer på å skru av dem dekslene, så er dere noen fulstendig talentløse tapere som ikke har noe bak en skiftenøyel å gjøre!!! Jeg kan godt gjøre det for dere på 1 time jeg, ikke noe problem.

 

Videre så kan du føle deg så snytt som du vil, jeg demonterte og monterte halve jævla bilen din, at du ikke kan skru så fort som meg har vel ikke noe som helst å si? Du må jo være helt stokk dum hvis du mener at jeg ikke har gjort noe fordi jeg er kjappere enn deg, at du nektet å betale sier jo sitt om hva for en forbanna tosk du er, skjønner ikke jeg gidd å skrive dette, det er vel som å snakke til en dau musling.

 

Robert.

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg erfaring med turboer men...

 

Regner med de er glidelagrede ? Dvs de trenger oljetrykk for å fungere tilfredstillende da akselen "glir" på en hinne av olje.

 

Isåfall er jo turboen konstruert for å ha litt slark, da det må være plass for oljen. Hadde den vært lagret med f.eks sporkulelagre så hadde slark vært noe annet.

 

1mm slark er jo litt da...

 

noen som har peil på dette ?

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En farbikkny turbo har ikke noe slark, verken aksialt eller vertikalt (sidelengs).

 

Slarken kommer gjerne når fremmedlegemer (støv og slikt) har kommet nedi der, eller som oftest etter en stund i bruk. Den sidelengse (vetrikale eller hva du vil kalle det) slarken er ganske ufarlig, til et visst punkt Den er og veldig vanlig i nesten alle turboer. Den er farlig først når den tar ani veggene, da er turboen moden for bytte.

 

Den aksiale slarken derimot, betyr at lageret er gåent og iløpet av kort tid vil du finne turboen nedi en av pottene. Ytelsene vil og gå ned.

 

 

Robert, som glemte å logge på.

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en turbo med glidelagere (collar bearing) kan det være noe aksial slakk... Det vil si at du skal kunne flytte axelen frem og tilbake ca 3mm. før det er noe fare,men radial slakken (opp og ned) skal nesten ikke være noe i det heletatt... 1-2mm.

 

På en BB turbo (ball bearing) skal det ikke være noe slakk i det heletatt pga. at det ikke er noen olje film som holder turbo'n på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NOS666

I en turbo med glidelagere (collar bearing) kan det være noe aksial slakk... Det vil si at du skal kunne flytte axelen frem og tilbake ca 3mm. før det er noe fare,men radial slakken (opp og ned) skal nesten ikke være noe i det heletatt... 1-2mm.

 

På en BB turbo (ball bearing) skal det ikke være noe slakk i det heletatt pga. at det ikke er noen olje film som holder turbo'n på plass.

 

 

Har du gått fra all vett og forstand? Tror du bør vite hva du snakker om før du hagler ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår