Gå til innhold

Golf II 90 mod 1,8 GLi - trenger noen tips

Ranger emnet

EskilF

Anbefalte innlegg

Hei, som ny bruker her trenger jeg tips av noen som har litt mer peil på bil generelt, men da spesielt 2er golf enn meg...

Kjøpte for snart 2 år siden en slik bil som nevnt i tittelen.

Km stand 266'

1. Lekker inn vann, legger seg på gulvet - overalt, men mest på gulvene bak. Har dårlig dørpakning på høyre side bak, men det er jo drenering i dørene, så etter test med vannslangen renner vannet ut i de tre dreneringshullene under døra og ut av bilen. Hvor ellers kan det komme inn? (har ikke hatt ut teppene og sjekket under), men hva er vanligst?

Har ikke kommet særlig foran ved beina mot fronten, så ikke lekk ved motoren (enda).

2. Den bruker noe olje (tror det lekker i toppen et sted, men gått greit i flere år med jevnlig påfyll), men det er litt hvitaktig i kanten i oljepåfyllingslokket - er dette farlig? Kan det være at bilen kun varmkjøres skikkelig når jeg reiser Moss - KrSand i blant?

3. Servostyringen. Når jeg satt på mine 195.50.15 dekk, så sliter servoen med noen svinger. Særlig hvis dekkene er i ro mens man svinger. Lukter også brent gummi etter at jeg testet litt med mange svinger etter å ha satt på de nye dekkene. Har sett på servoen mens noen svinger maks til ene siden, og motoren slutter og trekke (da piper det fælt) og så kommer den og går annenhver gang.. Vanskelig å forklare, men håper dere skjønner. Dekkene er ikke for store, går ikke inni, for det var bra før. Men jeg fikk et verksted til å bytte vifte- og servoreim i høst da dette ble verre og verre. Med vinterdekkene var dette ikke no sak, men nå som sommerhjula er på plass er tydeligvis problemet tilbake. Må jeg derfor bytte servopumpa? (over 6000,- ny, ca 1000 brukt), kan jeg kanskje stramme servoreima mer? Eller i hva med å skifte servoolje? (aldri gjort noe slikt før, noen som kunne hjulpet meg i KrSand?)

4. Litt lakkrust her og der.... skal ta å pusse + flekke litt på det nå i vår bare jeg får tid..

5. Hvilken olje bør jeg egentlig bruke på motoren? Har brukt for det meste Biltema 10-40w semi syntetisk..

6. Vifta funker kun på nivå 1 og 3. Har lest meg fram til at det kun er å bytte formotstanden.. Er dette enkelt for en som ikke har særlig peil?

Ønskes: Er det noen som har liggende "bad-look" eller panserforlenger til salgs som passer 90 mod golf? Kunne tenkt meg en mer aggressiv front..

(prøver å laste opp noen bilder av den - er det noen måte man kan hente de fra harddisk isteden for å ta de fra en annen nettside?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... Velkommen til forumet :) For å laste opp bilder, må du lage en bruker på f.eks. photobucket og laste opp bildet derfra.

Den vanngreia kan være den plasten på innsiden av dørtrekket.

Og på 2; hvis det også minker med vann på radiatoren, er det mest trolig toppakningen som har gått til h**ete.

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider