Gå til innhold

Godkjent ratt og rattnav (?)

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

Har begynt å samle litt info og papirer til jeg skal godkjenne følgende på min 740 Turbo:

-Motorbytte, fra 230ET til 230FK

-Senkesett, og Bilstein støtdempere

Dette er hovudsakelig det jeg skal godkjenne.

Men så har jeg et orginalt sportsratt og, av typen Roma.

Har sett i Volvos godkjente ombygninger dokumentet, hvor det står om dette, rattnavet/boss som jeg har, har samme delenr som er oppført i papirene, men på rattet står det delenr: 8360887

Det er ikke oppført i disse dokumentene. Men det er et orginalt volvo ratt, av typen Roma. Så hvordan kan jeg løse dette? Hadde vært fint å fått dette og godkjent når jeg likevel skal godkjenne alt annet..

Noen som har noe tips?

-Og ang felger, får man godkjent Eiker felger, med 215/45 dim på dekk? Kan være greit å ha felger og i vognkortet :)

Mvh.

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke kjøpt godkjent nav til 740...

-Da er det rart at navet som står på min 740 har samme delenr som dem nevner i papirene fra volvo da..

-Skal sef. godkjenne motoren, tilfelle en ulykke, og det er et stort pluss når den skal selges. Noe den sikkert skal om ikke så lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo navet godkjent, problemet er rattringen. Hvis du tar en tur til nærmeste volvo-forhandler og sjekker i delekatalogen (på data) så er nok det ene delenummeret avløst av det andre.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo navet godkjent, problemet er rattringen. Hvis du tar en tur til nærmeste volvo-forhandler og sjekker i delekatalogen (på data) så er nok det ene delenummeret avløst av det andre.

Ja, det er selve rattringen som er problemet, men det at det ikke står i dette dokumentet, så da må jeg vel få tak i annen informasjon :/ Eller andre papirer.. Men det burde vel ikke være så stort problem..

Mvh.Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det jeg sa stemte, så kan du få stakkaren i delelagerdisken til å skrive ut en lapp som sier hvordan det er. Dette burde være nok for tullingen på BT...

Jepp, får håpe det stemmer :)

Og han har ikke noe annet valg en å lage meg en lapp :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok kansje kontakte Volvo Norge for å få no skriv på at noe som helst er godkjent, har prøvd før, eneste Volvo Norge, Teknisk avd som egentlig har myndighet til å skrive ut no sånt...

Leste ikke alt det du skreiv i første innlegg seru... Når det er org ratt er det jo iorden... Men du får ikke kjøpt et Sparco nav f eks som er godkjent til volvo, det jeg tenkte på..

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok kansje kontakte Volvo Norge for å få no skriv på at noe som helst er godkjent, har prøvd før, eneste Volvo Norge, Teknisk avd som egentlig har myndighet til å skrive ut no sånt...

Leste ikke alt det du skreiv i første innlegg seru... Når det er org ratt er det jo iorden... Men du får ikke kjøpt et Sparco nav f eks som er godkjent til volvo, det jeg tenkte på..

Ratt navet skal være godkjent, ringde til Volvo Norge nå, dem sa jeg kunne skrive en søknad til dem, med bilde av rattet, samt delenummer og hva jeg ønsket og gjøre.

Så skal lage en søknad og sende avgårde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man må vell først sjekke her:

http://www.volvocars.no/models/eldrevolvomodeller/

Så på Volvoverksted slik at de sjekker om alt er byttet og riktig. Og få et skriv på dette til Biltilsynet.

Så på Biltilsynet for sjekk,og få det inn på vognkort...

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man må vell først sjekke her:

http://www.volvocars.no/models/eldrevolvomodeller/

Så på Volvoverksted slik at de sjekker om alt er byttet og riktig. Og få et skriv på dette til Biltilsynet.

Så på Biltilsynet for sjekk,og få det inn på vognkort...

Hva hjelper det der da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider