Gå til innhold

Jobbe : SPL? :) (update med bilder)

Ranger emnet

Jobbe

Anbefalte innlegg

Ikke helt fornøyd ennda,men etter mine beregninginger (og forhåpninger) skal jeg klare kansje opp imot 10db mer men ny kasse og en ekstra sub,men dette er jo ikke sikkert jeg klarer.Skal kontakte en kar som har en ganske bra dB måler å høre om jeg får målt =)

Ah skjønner. Det som kan skje er at du får 3db ca. med et til element og 6db med fordobling av effekt, altså like mye effekt på det nye elementet som på det gammle. Og kassa vil spille en stor rolle i hvilke nr du kommer opp med når du måler. Men som en liten advarsel så ville jeg prøvd å få målt med en Termlab siden en del av de andre DB målerne er meget unøyaktige. Viste seg at en termlab vs. en annen db måler (husker ikke hvilken) målte faktisk 10-15 db forskjell.

Så om det er en "uoffisiel" måler så kan du får alt for høye tall:P Bare som et tips altså.

Men kan tenke meg du kommer opp imot en 6-10 db økning i ALLE fall:P

drive safe,,but very fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah skjønner. Det som kan skje er at du får 3db ca. med et til element og 6db med fordobling av effekt, altså like mye effekt på det nye elementet som på det gammle. Og kassa vil spille en stor rolle i hvilke nr du kommer opp med når du måler. Men som en liten advarsel så ville jeg prøvd å få målt med en Termlab siden en del av de andre DB målerne er meget unøyaktige. Viste seg at en termlab vs. en annen db måler (husker ikke hvilken) målte faktisk 10-15 db forskjell.

Så om det er en "uoffisiel" måler så kan du får alt for høye tall:P Bare som et tips altså.

Men kan tenke meg du kommer opp imot en 6-10 db økning i ALLE fall:P

Håper du har rett her =) tror kansje det er termlab han karn har.den kosta 8000 brukt så kan høres sånn ut

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, det ser ut som det kan være termlab, får håpe det i alle fall :P Skal prøve å få dratt den stakkars golfen in til EMMA i september får å få målt den!

Ja det må du gjøre.Da skal jeg også være der å høre om jeg får delta på noe :P Da har jeg 100% sikkert en Stroker til,ny kasse å komp sett,forhåpentligvis også batteri.Men det koster :P

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har en kompis enndelig funnet ut at han MÅ selge Strokeren sin til meg siden han skal til syden.Så til helga blir det da 2 stroker 15" i volvon =) Kasse skal også bygges,men må vel vente til jeg får balansert økonomien da jeg måtte låne cash til strokeren.

Planen er en kasse på 2x120liter (ikke helt bestemt på dette ennda) med 2 6" aerporter.

Kommer bilder etter helga =)

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Den subben der kjøpte du vell an Jan Gunnar hvis jeg ikke tar helt feil? En kjenning av meg det. Jeg og han har vell hadd en "del" strokere opp igjennom tidene;) Selv har jeg hadd 4x15" og 1x12" Stroker. Og kunne godt kjøpt meg 2 stk 15" eller 2 stk 18" for å bare bygge det i en arbeidsbil. Ellers ser det bra ut, lykke til videre:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den subben der kjøpte du vell an Jan Gunnar hvis jeg ikke tar helt feil? En kjenning av meg det. Jeg og han har vell hadd en "del" strokere opp igjennom tidene;) Selv har jeg hadd 4x15" og 1x12" Stroker. Og kunne godt kjøpt meg 2 stk 15" eller 2 stk 18" for å bare bygge det i en arbeidsbil. Ellers ser det bra ut, lykke til videre:)

Takk takk,bygd en bedre kasse nå på 126 liter å 2x4" porter,men skal bygge en litt dypere kasse nå så får håpe d jør susen.Skal også på dB Drag 18.Juni,så får vi se hvor høyt d blir =)

Kjøpte den av Jan Gunnar ja,trivelig type :)

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk,bygd en bedre kasse nå på 126 liter å 2x4" porter,men skal bygge en litt dypere kasse nå så får håpe d jør susen.Skal også på dB Drag 18.Juni,så får vi se hvor høyt d blir =)

Kjøpte den av Jan Gunnar ja,trivelig type :)

Ja, trivelig han. Da snakkes vi 18.Juni på BRS i Trondheim;) Lykke til inntil da..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider