Gå til innhold

Strøken, grom 242 turbo ønskes..

Ranger emnet

Volvo242Turbo!

Anbefalte innlegg

Hei...

Har noen eller vet om noen med en rå volvo 242 som skal eller vurderer å selge...?

Modell spiller ingen rolle, men den må være fin i lakk, rustfri, motor med litt drag i... Effekten trenger være en plass mellom 300-500hk...

Ett stort pluss med bur, stoler, modda dashbord o.l.

Noe på linje med TJ Racing, Fixen, 242-T6, den orange som nylig lå tilsalgs på autodb... Bilen kommer ikke til å bli misbrukt, ta og legg innlegg her eller PM meg om du vet om noe... Stort sett alt av interesse:)

PS Moderatorer: Vær vennlig ikke slett denne tråden pga fleste som kan hjelpe meg med dette holder til på dette forumet...

Mvh Ole Thomas...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei...

Noe på linje med TJ Racing, Fixen, 242-T6

tror ikke 242-T6 sin er til salgs for bare 150000 gitt...

den linja ligger laaaangt over. kan ikke sammenlignes med noe som helst. bare motor i den bilen nærmer seg 150000

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bygge selv? Er jo bygginga som er halve moroa...

bygginga er halev moroa ja, men det er DYRT...

koster ganske mye å bygge en motor etter disse krava.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, 150k bør du klare noe morro for da, men du får ikke tak i en t6 242 med gromdeler for den prisen..

Men ja:

242: ca. 30k for et godt utganspunkt med god lakk

b230ft/fk: 10-15k

Bilstein Clubsport: 7150kr m. frakt

Lesjöfors senkefjærer: 1400kr elns

Da er du oppe i ca. 50.000kr

Det er jo langt fra en übergrom bil da, hehe..

Du trenger jo feks:

Grove krengestag: rundt 4000kr

Polyurethane foringer: 4000kr(?)

GT-Stag: 400kr

Hjulhus Tårnstag: 900-1500kr

Diffbrems: 2000-5000kr

Effektanlegg: 3000kr

Ny og bedre turbo: 6000kr

Større dyser: 1000-2000?

Er oppe i ca. 30k der, det går jo alltid med penger i diverse smådeler og tull.

50 + 30 = 80.000kr

Du er jo fremdeles et stykke fra 150.000kr og bilen begynner å bli grom..

Så kan du jo bruke ca 12-15k på dekk og felger, da er du oppe i nærmere 100.000kr

Du har igjen ca 50.000kr og vil vel kanskje ha veltebur, sportsstoler, et nytt ratt? hvite blinkers? Det er også på høy tide å bytte ut de originale momentstagene med noe grommere (de originale er alt for myke og svake), bytte ut panhardstaget og få tiltet aksling i idèell vinkel, o.l.

Tror faktisk du fremdeles vil ha nok penger igjen til å gjøre en del med motor.

Om du da sitter med ca 40k igjen, kan du jo alltids bruke resten på datasprut, kraftige råder, m.m.

Men vær obs på at alt her går utifra at du gjør alt selv.

Om du må betale noen, blir det betraktelig dyrere..

Det heter vel at du kan ta den summen du tror det koster og gange den med to, hehe.. Men for all del, kjenner du folk som sitter på gromdeler, folk som hjelper deg gratis og du har mye skills selv, så er mye mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke 242-T6 sin er til salgs for bare 150000 gitt...

den linja ligger laaaangt over. kan ikke sammenlignes med noe som helst. bare motor i den bilen nærmer seg 150000

Ja, men det koster penger, tid og erfaring til å bygge slikt selv. Til å begynne med ønsker jeg meg en så og si ferdigprosjekt... Jeg har sett mange fine som har gått for 100 000,- Så jeg trur at en 242 som går for rundt 150 000 vil være mer enn bra nok for meg... Men selvfølgelig, tenk hva enn kunne fått for 250 000,- :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, 150k bør du klare noe morro for da, men du får ikke tak i en t6 242 med gromdeler for den prisen..

Men ja:

242: ca. 30k for et godt utganspunkt med god lakk

b230ft/fk: 10-15k

Bilstein Clubsport: 7150kr m. frakt

Lesjöfors senkefjærer: 1400kr elns

Da er du oppe i ca. 50.000kr

Det er jo langt fra en übergrom bil da, hehe..

Du trenger jo feks:

Grove krengestag: rundt 4000kr

Polyurethane foringer: 4000kr(?)

GT-Stag: 400kr

Hjulhus Tårnstag: 900-1500kr

Diffbrems: 2000-5000kr

Effektanlegg: 3000kr

Ny og bedre turbo: 6000kr

Større dyser: 1000-2000?

Er oppe i ca. 30k der, det går jo alltid med penger i diverse smådeler og tull.

50 + 30 = 80.000kr

Du er jo fremdeles et stykke fra 150.000kr og bilen begynner å bli grom..

Så kan du jo bruke ca 12-15k på dekk og felger, da er du oppe i nærmere 100.000kr

Du har igjen ca 50.000kr og vil vel kanskje ha veltebur, sportsstoler, et nytt ratt? hvite blinkers? Det er også på høy tide å bytte ut de originale momentstagene med noe grommere (de originale er alt for myke og svake), bytte ut panhardstaget og få tiltet aksling i idèell vinkel, o.l.

Tror faktisk du fremdeles vil ha nok penger igjen til å gjøre en del med motor.

Om du da sitter med ca 40k igjen, kan du jo alltids bruke resten på datasprut, kraftige råder, m.m.

Men vær obs på at alt her går utifra at du gjør alt selv.

Om du må betale noen, blir det betraktelig dyrere..

Det heter vel at du kan ta den summen du tror det koster og gange den med to, hehe.. Men for all del, kjenner du folk som sitter på gromdeler, folk som hjelper deg gratis og du har mye skills selv, så er mye mulig..

Setter stor pris på at du tar deg tid til å hjelpe meg:) Men i første omgang blir det nok en bil som er kjøreklar... Selv om disse bilene vokser ikke på trær akkurat, men jeg gjør ett forsøk uansett.. Har sett flere tilsalgs det siste året, satser på at det kommer en til... Men sikkert 10 ganger morsommere å ha bygd en bil selv, men det tar vi i neste omgang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte min for 90 lapper.

Dårlig lakk,men 18" superstarhjul,b230 16v turbo med mye stæsj,6 trinns getrag+++

Det koster å bygge bil,men de som tror en kan få igjen pengene ved salg drømmer..

du solgte da bare "skallet" ?

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte min for 90 lapper.

Dårlig lakk,men 18" superstarhjul,b230 16v turbo med mye stæsj,6 trinns getrag+++

Det koster å bygge bil,men de som tror en kan få igjen pengene ved salg drømmer..

Vis det er den oransje din du snakker om som gikk for 90 lapper, trur jeg at jeg kan komme ganske bra ut a det med 150k... Den bilen var etter det bildene viste ganske strøken i mine øyne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider