Gå til innhold

Strøken, grom 242 turbo ønskes..

Ranger emnet


Volvo242Turbo!

Anbefalte innlegg

Hmm, 150k bør du klare noe morro for da, men du får ikke tak i en t6 242 med gromdeler for den prisen..

 

Men ja:

242: ca. 30k for et godt utganspunkt med god lakk

b230ft/fk: 10-15k

Bilstein Clubsport: 7150kr m. frakt

Lesjöfors senkefjærer: 1400kr elns

 

Da er du oppe i ca. 50.000kr

 

Det er jo langt fra en übergrom bil da, hehe..

Du trenger jo feks:

Grove krengestag: rundt 4000kr

Polyurethane foringer: 4000kr(?)

GT-Stag: 400kr

Hjulhus Tårnstag: 900-1500kr

Diffbrems: 2000-5000kr

Effektanlegg: 3000kr

Ny og bedre turbo: 6000kr

Større dyser: 1000-2000?

 

Er oppe i ca. 30k der, det går jo alltid med penger i diverse smådeler og tull.

 

50 + 30 = 80.000kr

 

Du er jo fremdeles et stykke fra 150.000kr og bilen begynner å bli grom..

 

Så kan du jo bruke ca 12-15k på dekk og felger, da er du oppe i nærmere 100.000kr

 

Du har igjen ca 50.000kr og vil vel kanskje ha veltebur, sportsstoler, et nytt ratt? hvite blinkers? Det er også på høy tide å bytte ut de originale momentstagene med noe grommere (de originale er alt for myke og svake), bytte ut panhardstaget og få tiltet aksling i idèell vinkel, o.l.

 

Tror faktisk du fremdeles vil ha nok penger igjen til å gjøre en del med motor.

 

Om du da sitter med ca 40k igjen, kan du jo alltids bruke resten på datasprut, kraftige råder, m.m.

 

Men vær obs på at alt her går utifra at du gjør alt selv.

Om du må betale noen, blir det betraktelig dyrere..

 

Det heter vel at du kan ta den summen du tror det koster og gange den med to, hehe.. Men for all del, kjenner du folk som sitter på gromdeler, folk som hjelper deg gratis og du har mye skills selv, så er mye mulig..

 

jajaja

Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm, 150k bør du klare noe morro for da, men du får ikke tak i en t6 242 med gromdeler for den prisen..

 

Men ja:

242: ca. 30k for et godt utganspunkt med god lakk

b230ft/fk: 10-15k

Bilstein Clubsport: 7150kr m. frakt

Lesjöfors senkefjærer: 1400kr elns

 

Da er du oppe i ca. 50.000kr

 

Det er jo langt fra en übergrom bil da, hehe..

Du trenger jo feks:

Grove krengestag: rundt 4000kr

Polyurethane foringer: 4000kr(?)

GT-Stag: 400kr

Hjulhus Tårnstag: 900-1500kr

Diffbrems: 2000-5000kr

Effektanlegg: 3000kr

Ny og bedre turbo: 6000kr

Større dyser: 1000-2000?

 

Er oppe i ca. 30k der, det går jo alltid med penger i diverse smådeler og tull.

 

50 + 30 = 80.000kr

 

Du er jo fremdeles et stykke fra 150.000kr og bilen begynner å bli grom..

 

Så kan du jo bruke ca 12-15k på dekk og felger, da er du oppe i nærmere 100.000kr

 

Du har igjen ca 50.000kr og vil vel kanskje ha veltebur, sportsstoler, et nytt ratt? hvite blinkers? Det er også på høy tide å bytte ut de originale momentstagene med noe grommere (de originale er alt for myke og svake), bytte ut panhardstaget og få tiltet aksling i idèell vinkel, o.l.

 

Tror faktisk du fremdeles vil ha nok penger igjen til å gjøre en del med motor.

 

Om du da sitter med ca 40k igjen, kan du jo alltids bruke resten på datasprut, kraftige råder, m.m.

 

Men vær obs på at alt her går utifra at du gjør alt selv.

Om du må betale noen, blir det betraktelig dyrere..

 

Det heter vel at du kan ta den summen du tror det koster og gange den med to, hehe.. Men for all del, kjenner du folk som sitter på gromdeler, folk som hjelper deg gratis og du har mye skills selv, så er mye mulig..

 

Hehe, det koster nok noe mer skjønner du... Om du har bygd et par biler så ser en hvor sinnsykt mange sjulte utgifter det er....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mange som sier nei til 150000kr for en gammel volvo tror jeg. Da er de passe overtroiske hvertfall.

Slike biler er en hobby å ingen investering å kommer aldrig i værden til å få igjen pengen for det man bruker på de.

Kan godt få min for 150K:)

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo brått 3-5000kr i tull... Typ slanger, bolter, mygel, mat osv.. Også har det jo en tendens til å ta av i butikker så det blir litt ekstra av alt...

Lå forresten en 245 med 16V turbo, getrag kasse, electromotive sprut+++ på autodb... Hvis du kan leve med en femåførr da...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo brått 3-5000kr i tull... Typ slanger, bolter, mygel, mat osv.. Også har det jo en tendens til å ta av i butikker så det blir litt ekstra av alt...

Lå forresten en 245 med 16V turbo, getrag kasse, electromotive sprut+++ på autodb... Hvis du kan leve med en femåførr da...

 

jeg kunne tenkt meg en 245 som leke bil..

kansje det blir mitt neste prosjekt? når jeg er ferdig med denne da.

 

bygge bil koster mye peng å er som sakt fler gang en hobby å investergin du aldri får tilbake.. det som er så synd.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår