Gå til innhold

Strøken, grom 242 turbo ønskes..

Ranger emnet

Volvo242Turbo!

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm.. du sier selv at du ikke har erfaring, tid og kunskap osv, da kan jeg LOVE deg at en oppimot 500hk volvo 4er ikke er motoren for deg heller! og kunnskap får du jo bare på en måte, å begynne på bunn, og sakte men sikkert absorbere kunskap og lærdom, i lik linje som tusenlappene flyr. sånn er det bare. ingen her kan det de kan av å bare ha kjøpt en annen manns bil, de har fikla med det selv, og fikling med andres ting tror jeg AC kan fortelle deg litt om;)

hvorfor ikke kjøpe et GODT utgangspunkt, uten rust, ogkansje med de grunnleggende tinga som motor, feger og litt understell, så bruker du tid og penger frem over så får du en RÅ bil, og samtidig kunnskap, slik at du kan fikse opp om noe plutselig går galt, eller svare for deg når noen tilfeldige på f.eks gatebil treff spør deg om noe..? JEG syns hvertfal det er lit flaut å ikke kunne fortelle om min egen bil engang. trenger riktignok ikke gjøre ALT selv, men vær med på det i det minste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. du sier selv at du ikke har erfaring, tid og kunskap osv, da kan jeg LOVE deg at en oppimot 500hk volvo 4er ikke er motoren for deg heller! og kunnskap får du jo bare på en måte, å begynne på bunn, og sakte men sikkert absorbere kunskap og lærdom, i lik linje som tusenlappene flyr. sånn er det bare. ingen her kan det de kan av å bare ha kjøpt en annen manns bil, de har fikla med det selv, og fikling med andres ting tror jeg AC kan fortelle deg litt om;)

hvorfor ikke kjøpe et GODT utgangspunkt, uten rust, ogkansje med de grunnleggende tinga som motor, feger og litt understell, så bruker du tid og penger frem over så får du en RÅ bil, og samtidig kunnskap, slik at du kan fikse opp om noe plutselig går galt, eller svare for deg når noen tilfeldige på f.eks gatebil treff spør deg om noe..? JEG syns hvertfal det er lit flaut å ikke kunne fortelle om min egen bil engang. trenger riktignok ikke gjøre ALT selv, men vær med på det i det minste

Du har sikkert 10 poeng og helt rett i det du sier.

Men i år hadde jeg tenkt å finne noe ferdig. Går ting som jeg håper på vil jeg etterhvert få mer tid og mer penger! Da snakker vi å bygge bil. Men jeg mener jeg lærer ting av ett ferdig prosjekt også, selv om jeg kanskje ikke blir like god i å sveise rust og div...

Men uansett, en drøm er en drøm... Og er det ingen som vil selge så er det bare en vei å gå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis jeg endrer om helt her og bestemmer meg for å bygge selv, og setter ett mål med:

- 450 holdbare hk. (hvilken motor og deler?)

- Girkasse som holder. (hvilken?)

- Bedre bremser, clutch. (Hvilke?)

- Stoler, bur, ratt snap-off. (Likt bur som den til KRH)

- Skikkelig understell. (Hva?)

Ta utgangspunkt at jeg må handle meg en 242 med minimalt rust og bynne derfra... Hvor mye vil dette ca koste meg i enden?

Har egentlig ombestemt meg med å kjøpe en ferdigbil, og heller gjøre det jeg får til selv så jeg lærer på veien.

Fint om noen tok seg tid til å svare seriøst på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis jeg endrer om helt her og bestemmer meg for å bygge selv, og setter ett mål med:

- 450 holdbare hk. (hvilken motor og deler?)

- Girkasse som holder. (hvilken?)

- Bedre bremser, clutch. (Hvilke?)

- Stoler, bur, ratt snap-off. (Likt bur som den til KRH)

- Skikkelig understell. (Hva?)

Ta utgangspunkt at jeg må handle meg en 242 med minimalt rust og bynne derfra... Hvor mye vil dette ca koste meg i enden?

Har egentlig ombestemt meg med å kjøpe en ferdigbil, og heller gjøre det jeg får til selv så jeg lærer på veien.

Fint om noen tok seg tid til å svare seriøst på dette :)

Se på side 1 i tråden din da:

http://www.bilforumet.no/200-serien/165414-stroken-grom-242-turbo-onskes.html#post1826593

ps. DO KJOPA MIN BIL, BILLIG BILLIG, hondra og femti tosand!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på sørbrød-lista til DaButcher også legger du til i allefall 20.000 på diverse krims krams, så er du i mål! :)

Derifra og oppover avhenger alt av hvor grom motor du vil ha! ;)

Ta en titt i tråden til Euro-96, se på bremsene hans! De kan du stoppe et tog med. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider