Gå til innhold

Ventiltettninger

Ranger emnet


skarpH

Anbefalte innlegg

Ventiltettningene mine begynner å blitt slitne, spiller det inn på måling av avgass (co) ?

 

fikk 9.99 på avgass på eu kontroll og dette har jeg byttet nå:

 

luftfilter

2 tennplugger som var helt ubrukelige

alle tennhettene

vasket og tørket fordelerlokket

 

så skal jeg hive oppi en flaske med kondensfjerner tenkte jeg, bør det går greit da me målinga? hvis ikke tettningene spiller inn på co nivået

 

og har vw golf 2 85 modell lamdasonde??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt til 10w40 eller 15w40 olje, da bruker golfen betydelig mindre olje. Jeg ville gått over tenningsannlegg og forgasser hvis jeg var i tvil om CO-en. Få timet tenningen med en tenningslampe. Av erfaring så synes jeg golfen går best og bruker minst drivstoff hvis du timer den midt mellom timingsmerket og den nærmeste bolten på svinghjulet. Sjekk og gummiflensen mellom forgasser og manifold. Sprut på startgass når motoren går og se om den ruser seg, da har du en lekasje.

Denne bilen har ikke lambdasonde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også høy co på min bil. Da fylte jeg ei lita colaflaske ca halvfull med vann, tok av en vakuumslange på innsuget, stakk den nedi flaska, og starta motoren. Ga motoren vann med gjevne mellomrom. Rensa ut bra med sot, og fikk co'en en god del ned. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventiltettningene mine begynner å blitt slitne, spiller det inn på måling av avgass (co) ?

 

fikk 9.99 på avgass på eu kontroll og dette har jeg byttet nå:

 

luftfilter

2 tennplugger som var helt ubrukelige

alle tennhettene

vasket og tørket fordelerlokket

 

så skal jeg hive oppi en flaske med kondensfjerner tenkte jeg, bør det går greit da me målinga? hvis ikke tettningene spiller inn på co nivået

 

og har vw golf 2 85 modell lamdasonde??

 

Kan prøve med tykkere olje,men ikke sikkert det hjelper.. spørs om bilen ryker blått... vis den gjør det så er det lite og gjøre uten om og bytte tetninger...

Volvo 242

Peugeot 205

escortmk2 bilcross

Ford Sierra

Toyota landcruiser 33*12,5-15

GSG Team

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet at tettningene begynner å bli litt slitne, men spiller det inn på co målingen?

 

jeg har jo fikset alt det med tenningen, er jo ikke rart det kommer mye co å drit når jeg ikke tenner sikkelig på alle sylindre og har kjørt med det i evigheter.

 

Etter jeg skiftet plugger å alt det der, råkjørte jeg litt på motorveien for å prøve å få ut driten som har ligget der, ble jo en helt annen bil å kjøre etterpå, så jeg håper jo at det var det som gjorde utslaget på co'en og ikke tettningene som ikke er like lett å bytte ..

 

fikk et tips av bilverskted, det med kondensfjerneren, skal prøve det tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår