Gå til innhold

Jeg er ikke noe glad i Audien min lenger...

Ranger emnet

AR_A3

Anbefalte innlegg

nå har jeg vært og kjøpt meg forsterker og sub og kabler og hele greia. Ikveld tenkte jeg at jeg skulle montere utstyret. Tenkte først at jeg skulle legge opp strømkabelen fra +polen på batteriet og bak i bagasjerommet. Men hvordan i hel¤#" skal jeg få den kabelen inn i kupeen? Først prøvde jeg å finne et passende hull fra motorrommet og inn i kupeen, men neeeida.. klin umulig. Så slo det meg den geniale tanken at kanskje jeg skulle prøve å stikke kabelen fra kupeen og ut i motorrommet. Men jeg fant jo ikke ut hvordan jeg skulle fjerne dekslene slik at jeg kom såpass til at jeg fant en passende plass å stikke den kabelen. Ikke visste jeg hva slags deksel jeg skulle fjerne heller.. om det var på passasjersiden eller førersiden, om det var oppe eller nede eller til høyre eller venstre. Og self ikke en drit i instruksjonsmanualen.

Så det jeg håper på er at noen her inne har en genial og enkel smørbrødliste om hvordan jeg skal få trukket den strømkabelen og klarer å forklare det til meg på en enkel måte. Har nemlig ikke noe særlig greie på bil.

Og jeg som var så glad i den fine audien min.... nå som jeg hadde fått på 18" sommerfelger og alt.. og gledet meg til fin lyd... men neeeida.... anger2

-Audi A4 1,9 TDI AVANT -08 (om 10 uker)

-Audi A3 1,6 (straks solgt)

-(Skr)Opel Omega 16v 2.0l stv. -99 (solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en ide til deg som er ganske enkel. Det er i alle fall slik det er gjort på min bil. De som har skikkelig peilling på anlegg vil nok ikke anbefale min løsning, men det virker vel så bra.

Hvis du åpner førerdøren og ser på chassiset i det området som dørfestene sitter er det en ganske stor gummi-tapp. denne er veldig enkel å ta av og på. (håper du finner den). Ta ta kabelen og trekk den fra batteriet og langs kanten på motorrommet, og lirk den mellom forskjermen og chassiset slik at den ligger skjult i motorrommet, (kan være litt vanskelig, men ikke veldig). Jeg kan prøve å ta noen bilder av hvordan det er gjort på min bil. Virker bra og er lett.

Ta en drill med passende størrelse (noen mm mindre enn tverrsnitt av kabel) og drill et fint hull i gummitappen. Du finner igjen kabelen litt lengere ned på innsiden av bilen, den går først igjennnom det ytterste laget i rammen og så er det en liten bøy ned og ut i cupeen gjennom et hull i et innerste laget. Så er det bare å dra av pynte-paneler inne i bilen og trekke den bakover.

Skal se om jeg kan få tatt noen bilder av det i morgen :) Vær glad i Audien din!

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du før 2004eller etter? Har lagt kabel i begge.. På førersiden skal det være en gummipropp et eller annet sted hvor det går noen kabler. Der skal det være mye plass. Har lagt 2x25mm2 i 2004 mod a3 og 1x50mm2 i en 1997 a3

Tenker vi det samme?

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min strømkabel går over på andre siden i det "rommet" til stagene for vindusviskerene og bort til et filter (coupefilter/pollenfilter?).. Der er en luke i det beskyttelse-dekselet som enkelt kan åpnes slik at det igjen er mulig å komme til en gjennomføring..

Fant ingen annen løsning selv..

Skru ned deler av dashbordet er anbefalt visst du skal finne igjen kabelen/kablene:)

Bruk et flattjern og vipp av dekselet på siden av dashbordet (må åpne døren for å kunne komme til denne) der er noen skruer..

Bare bruk litt makt for å kjenne etter hvordan det er festet, så finner du skruene ganske enkelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelp. Hørtes kanskje ut som EIO sin metode var den letteste. Hadde vært veldig fint om du kunne lagt ut flere bilder som viser hvor jeg skal strekke kabelen.

-Audi A4 1,9 TDI AVANT -08 (om 10 uker)

-Audi A3 1,6 (straks solgt)

-(Skr)Opel Omega 16v 2.0l stv. -99 (solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider