Gå til innhold

Spm om tenningsbank

Ranger emnet

Teddy88

Anbefalte innlegg

hei... har ett lite problem, har en FT blokk med ET sprut foreløpig, har lenge kjørt på oppunder 1 bars trykk,,, med litt tenningsbank i ny og ne... men nå de siste dagene har det blitt værre.... har alltid kjørt pent med den.. har nå stilt ned trykket, og får nå tenningsbank allerede ved 0,7 bar...

Noen som har noen gode råd til meg ? Trenger hjelp...

Lurer også på om jeg vil merke noen stor forskjell, med vikingchip... til ET spruten.

JEG FORSTERKER M90 GIRKASSER

PM FOR SPM

eller mail Gettoblaster@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. men nå banker den bare jeg kommer litt over 0,5

Still ned trykket eller kjøp chip til bilen. Kjører du lenge med tenningsbank kan motoren havarere før du vet ordet av det.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:knock:

Jeg må jo bare spør jeg... Hvordan i all verden tenker du det å kjøre rundt med 1bar på original motorstyring? Du har helt garantert ikke nok bensin på så høyt trykk med orig.chip i boksen.

Det er jo egentlig ille nok med de vanlige BSR chippene som ikke har forandret noen av kurvene på bensin eller tenning, men bare fortsetter med samme stigning etter cirka 0.6bar der du egentlig skal møte en ladetrykkssperre - som folk omtaler som "den jævla kuttinga"

Nå vet jeg ikke med vikingchippene, men tror nok at Viking, som Mattsson som leverte den chippen jeg kjørte rundt med på motronic, har lagt om litt både tennkurve og bensin på høyere register.

Når du må betale en drøy tusenlapp for å få en Vikingchip - hvordan tenker du det da å kjøre rundt tank etter tank til rundt 500kr/tanken og ha:

- en bil som ikke går som den skal

- risiko for å blåse motoren når som helst, og måtte legge ut tusenvis av kroner for i hvertfall ny blokk

- en bil som faktisk bruker mer bensin på finkjøring enn med eksempelvis Viking Ecomax

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider