Teddy88 Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 hei... har ett lite problem, har en FT blokk med ET sprut foreløpig, har lenge kjørt på oppunder 1 bars trykk,,, med litt tenningsbank i ny og ne... men nå de siste dagene har det blitt værre.... har alltid kjørt pent med den.. har nå stilt ned trykket, og får nå tenningsbank allerede ved 0,7 bar... Noen som har noen gode råd til meg ? Trenger hjelp... Lurer også på om jeg vil merke noen stor forskjell, med vikingchip... til ET spruten. Siter JEG FORSTERKER M90 GIRKASSER PM FOR SPM eller mail Gettoblaster@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbergsen Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 har du ikke chip no? Siter Volvo 745 TD 86mod bruksbil Bmw e28 518I 85mod bruksbil Volvo 145 73mod prosjekt volvo 142 73mod prosjekt Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teddy88 Skrevet April 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 bilen er foreløpig ikke chippa... men har ikke banka så ille alikevel... har begynt å bli værre... Siter JEG FORSTERKER M90 GIRKASSER PM FOR SPM eller mail Gettoblaster@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 bilen er foreløpig ikke chippa... men har ikke banka så ille alikevel... har begynt å bli værre... 1bar uten chip? motronic system du kjører ? mye luft lite bensin. det er årsaken til tenningsbank Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teddy88 Skrevet April 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 ja.. men nå banker den bare jeg kommer litt over 0,5 Siter JEG FORSTERKER M90 GIRKASSER PM FOR SPM eller mail Gettoblaster@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740 230k( Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 tenningsbank kommer væll av uforbrent bensin i kammran?;S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 ja.. men nå banker den bare jeg kommer litt over 0,5 Still ned trykket eller kjøp chip til bilen. Kjører du lenge med tenningsbank kan motoren havarere før du vet ordet av det. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teddy88 Skrevet April 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 får motoren noe særlig mer bensin med chip egentlig? Siter JEG FORSTERKER M90 GIRKASSER PM FOR SPM eller mail Gettoblaster@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 ja, de gjær den.. :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teddy88 Skrevet April 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 fant feilen... jordingsfeil på motorstyringa Siter JEG FORSTERKER M90 GIRKASSER PM FOR SPM eller mail Gettoblaster@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Men var jeg deg ville jeg stillt ned trykket og fått tak i en chip, tror det koster en høvding for en vikingchip.. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 :knock: Jeg må jo bare spør jeg... Hvordan i all verden tenker du det å kjøre rundt med 1bar på original motorstyring? Du har helt garantert ikke nok bensin på så høyt trykk med orig.chip i boksen. Det er jo egentlig ille nok med de vanlige BSR chippene som ikke har forandret noen av kurvene på bensin eller tenning, men bare fortsetter med samme stigning etter cirka 0.6bar der du egentlig skal møte en ladetrykkssperre - som folk omtaler som "den jævla kuttinga" Nå vet jeg ikke med vikingchippene, men tror nok at Viking, som Mattsson som leverte den chippen jeg kjørte rundt med på motronic, har lagt om litt både tennkurve og bensin på høyere register. Når du må betale en drøy tusenlapp for å få en Vikingchip - hvordan tenker du det da å kjøre rundt tank etter tank til rundt 500kr/tanken og ha: - en bil som ikke går som den skal - risiko for å blåse motoren når som helst, og måtte legge ut tusenvis av kroner for i hvertfall ny blokk - en bil som faktisk bruker mer bensin på finkjøring enn med eksempelvis Viking Ecomax ? Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg